Vidriga saker på internet

Status
Ej öppen för fler svar.
Markus skrev:
Men den lösningen kan jag inte låta bli att undra på vilken sida av muren de c:a 3-400.000 exilirakierna i Sverige ska bo...
Varje person som gör sig skyldig till brott? (inte trafikföretelser och småtjafs såklart) Jag är inte rasistisk i följande påstående, men man märker skillnad på Irakiers och folk ifrån just mellanöstern och det området. De har ett annat temprament, annan förståelse och sätt att se på saker och ting. Vilket jag ser som anledning till krockar här i det svenska samhället.

Markus skrev:
Jmfr 2

Jag vill inte slakta och stycka en kossa, och karva ut oxfilén - men jag äter den gärna.

Inte riktigt samma sak va? Det borde väl vara:
Jag vill aldrig någonsin slakta en gris. Jag skulle klara av att göra det om det var nödvändigt.

Jag är glad om jag kan betala någon för att göra det åt mig men jag har deltagit vid styckning och tror inte att jag skulle ha några större problem med slakt. Men det är inget som står på önskelistan över saker jag vill göra.

sgtpepper skrev:
Varför?

Du gillar snuff-filmer och avrättningar, du har ingen hoj men skriver på ett hojforum = du är konstig, besök en psykolog.

aha lirarn, så man behöver ha en hoj för att diskutera i en avdelningen som inte handlar om hojar?

Jag gillar inte det, men jag vill se verkligheten.
"en bild säger mer än tusen ord" är det inte så?

btw jag har hoj.

Folk ska helt klart osencurerat få se hur saker går till i världen, problemet är bara att media är det farligaste vapnet då det kan vinklas, vridas och bluffas med hur som hälst. Man kan starta en folkstorm med hjälp av en bluff.
Allt vi grundar vår världsuppfattning på ser vi på dumburken eller läser i aftonblaskan.

Markus skrev:
Vem blir avrättad?

Det äckligaste jag sett är Ryssar som avrättar folk med kniv i Tjetjenien, det sög.

Ja den har jag med sett... sedan dess har jag slutat kolla på sådana saker... mådde riktigt illa efter det :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Välkommen till verkligheten. Men varför lägga upp en tråd o länka? Räcker väl med att skriva om skiten. Vem sjutton vill se en människa bli mördad?

Bikerbitch skrev:
Välkommen till verkligheten. Men varför lägga upp en tråd o länka? Räcker väl med att skriva om skiten. Vem sjutton vill se en människa bli mördad?

Det handlar om att den som vill se skall ha möjligheten till att se.
Ni andra kan väl byta kanal eller låta bli att klicka på länken.

t-quick skrev:
Barn utnyttjas, människor misshandlas, torteras, lemlästas osv osv, tycker du det ska visas om det finns dokumenterat?

t-quick skrev:

Javisst, människan har ju fri vilja. Jag väljer att inte titta på filmen och det kan alla andra också göra. Men varför länkar du ens till filmen?
Hur många tror du tycker det är intressant att se på när en människa blir mördad? Tycker Du att det är intressant?

Markus skrev:
Jag vill inte slakta och stycka en kossa, och karva ut oxfilén - men jag äter den gärna.

Så resonoerar en sann cyniker. Men du är i gott sällskap här på sporthoj.com där man knappast kan påstå att tolerans, empati och reflektion finns i övermått.

Jag är inte heller vegetarian. Men jag såg en gång hur det går till på ett slakteri och det fick mig att må riktigt dåligt och överväga mitt reflektionslösa köttätande.

Som de flesta andra återföll jag i mina gamla vanor i brist på motivation och upplevd tid och energi att etablera nya vanor. Men jag är medveten om mitt motsägelsefulla beteende och gör inte anspråk på att vara rationell eller någon som bidrar till att våra djur sak få det bättre. Det känns inte helt bra.

stavgren skrev:
Barn utnyttjas, människor misshandlas, torteras, lemlästas osv osv, tycker du det ska visas om det finns dokumenterat?

dom som vill se det ska ha möjligheten till det tycker jag.

Bla bla bla, blö blö blö, yada yada yada.

Empati, reflektion bajs hit och dit och skit.

Seriöst, människan är skapad för att uppfatta ungefär det som händer inom 100 meter, idag får vi veta ALLT som händer över hela jävla världen, klart som fan man deppar ihop om man ska försöka bry sig om allt som händer överjävlaallt.

Låt folk ta hand om sina problem på sina egna små hörn, det hjälper ingen att man sitter här och bekymrar sig.

sege skrev:
Bla bla bla, blö blö blö, yada yada yada.

Empati, reflektion bajs hit och dit och skit.

Seriöst, människan är skapad för att uppfatta ungefär det som händer inom 100 meter, idag får vi veta ALLT som händer över hela jävla världen, klart som fan man deppar ihop om man ska försöka bry sig om allt som händer överjävlaallt.

Låt folk ta hand om sina problem på sina egna små hörn, det hjälper ingen att man sitter här och bekymrar sig.

Det var det mest korkade inlägg jag har läst någonsin! :rofl :rofl :rofl

ok, nu spammas det sönder och tråden har nu kommit till stadiet där pajkastning gäller.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back