Video: Tesla Autopilot Crashes into Motorcycle Riders - Why?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Norrmännen har inte heller fungerande autopilot (bland annat):

Om jag summerar all min körning i Norge, konstaterar jag att jag helst själv är i kontroll av styrinrättningen. I mitt fall oftast styret, men det gäller även ratt.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Så här hade Kurt-Olsson löst alla problemen:

1: Sluta sminka grisen och göra en bil självkörande
2: Skapat en ”POD” som är självkörande på en tom väg med endast andra poddar.
3: När poddarna lirar hade jag satt upp en ”motorfordon förbjuden” på övriga vägar.
4: Matat på med självkörande poddar som nu kör på vägar utan andra bilister och med hjälp av någon form av markering på vägen blir helt 100% självkörande.

Frågor på det?

Obs , lite humor och ironi, men jag röstar för Kinesiska bolag som skapar självkörande enheter i dedikerade miljöer. Där är framtiden om ni frågar mig. Varför ha ens en ratt om bilen kör 100% själv?

Detta är dock en ickefråga då första dagen man i VR kan simulera ett samlag så kommer jordens befolkning att sitta hemma med VR hjälm och inte röra sig ur huset på resterande livstid…
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så här hade Kurt-Olsson löst alla problemen:

1: Sluta sminka grisen och göra en bil självkörande
2: Skapat en ”POD” som är självkörande på en tom väg med endast andra poddar.
3: När poddarna lirar hade jag satt upp en ”motorfordon förbjuden” på övriga vägar.
4: Matat på med självkörande poddar som nu kör på vägar utan andra bilister och med hjälp av någon form av markering på vägen blir helt 100% självkörande.

Frågor på det?

Obs , lite humor och ironi, men jag röstar för Kinesiska bolag som skapar självkörande enheter i dedikerade miljöer. Där är framtiden om ni frågar mig. Varför ha ens en ratt om bilen kör 100% själv?

Detta är dock en ickefråga då första dagen man i VR kan simulera ett samlag så kommer jordens befolkning att sitta hemma med VR hjälm och inte röra sig ur huset på resterande livstid…
Bor han i Dorotea?

Nu är ju tanken att den där ska samsas med andra på vanliga vägar, men det återstår att se.
Men en "POD" är det ju i alla fall.
Den kanske inte stör trafiken av A-traktorer lika mycket.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bor han i Dorotea?

Nu är ju tanken att den där ska samsas med andra på vanliga vägar, men det återstår att se.
Men en "POD" är det ju i alla fall.
Den kanske inte stör trafiken av A-traktorer lika mycket.
Flertal kommuner är ju med på att testa självkörande bussar/taxi/poddar/whatever.
Är väl en bra säljare som åkt land och rike runt och sålt in det till de som skulle ha spårbilar/linbanor och allt vad det hette då.

lund.jpg
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Sedär! Sverige är på rätt väg! Info jag inte visste om! Kul!

Viktigast är att man inte blandar med övrig trafik för då åker kostnaden upp i höjden. 2,5 mille för en sån buss om det funkar är ju nada!

Min dröm är ju att boka en liten enpersons-vehicle som smyger fram till huset och som är utrustad med all lyx man behöver som sedan tar mig mot målet i 150km/h samtidigt som jag sover.
Precis som tåget fast:

Ska komma i tid…
Vara billigt…
Vara bekvämare än bilen…
Alltid få sittplats…
Åka utan signalfel…
Framföras utan långsamt gående tåg framför…

Ja ni fattar…

Jag tror stenhårt på att framtiden är ”billös”. Väldigt oeffektivt/oekonomiskt sätt att skyffla folk på.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Bor han i Dorotea?

Nu är ju tanken att den där ska samsas med andra på vanliga vägar, men det återstår att se.
Men en "POD" är det ju i alla fall.
Den kanske inte stör trafiken av A-traktorer lika mycket.
Istället för utvecklingskostnad att den ska hantera annan trafik hade jag bara gjort en egen väg som den kör på till och från småbygderna och kanske in förbi vissa villaområden. Den skulle kunna köra samma slinga hela tiden förutom när den laddar. 24/7.

Detta är lite av en killgissning på ekonomin men det är vad jag tror iaf.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Vad gjorde "förarna" i Teslorna medans de kraschade in i motorcyklarna? Hade sex i baksätet? Sov?
Lekte med sin iPad. Det är ju lag på att man måste ha apple-produkter om man äger en Tesla. Och man måste även berätta för alla hur bra Tesla är minst en gång om dagen. Ungefär lika irriterande som veganer och cyklister. De är även lättstötta och tål inte kritik. Alltså är det motorcyklisternas fel att de existerar framför en Tesla. Teslaägare är lite bättre människor helt enkelt. Har hört att de även måste bära paracordarmband, vara mellanchef och spela padel minst en gång i veckan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lekte med sin iPad. Det är ju lag på att man måste ha apple-produkter om man äger en Tesla. Och man måste även berätta för alla hur bra Tesla är minst en gång om dagen. Ungefär lika irriterande som veganer och cyklister. De är även lättstötta och tål inte kritik. Alltså är det motorcyklisternas fel att de existerar framför en Tesla. Teslaägare är lite bättre människor helt enkelt. Har hört att de även måste bära paracordarmband, vara mellanchef och spela padel minst en gång i veckan.

Vi har tydligen läst samma memo.
Jag får nog köra något annat, inte för att jag någonsin hade tänkt köpa en Tesla, men senaste veckans uttalanden från Elon gjorde det solklart.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
För ett tag sedan slutade Tesla använda radar för att bedöma avstånd, häromdagen annonserade Elon att dom även kommer att sluta montera ultraljudssensorer i bilarna. Framöver kommer autopiloten enbart att styra och bromsa med hjälp av kameror och bildbearbetning.
Det är nog säkrast att hålla avstånd när man ser en på vägen. ?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För ett tag sedan slutade Tesla använda radar för att bedöma avstånd, häromdagen annonserade Elon att dom även kommer att sluta montera ultraljudssensorer i bilarna. Framöver kommer autopiloten enbart att styra och bromsa med hjälp av kameror och bildbearbetning.
Det är nog säkrast att hålla avstånd när man ser en på vägen. ?
Det är väl bara koppla bort allt sånt där och förlita sig på krockkuddesensorn för avståndsbedömningen eller..?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det är väl bara koppla bort allt sånt där och förlita sig på krockkuddesensorn för avståndsbedömningen eller..?
Krockkudden är uppbyggd på AI. Den samlar data och blir smartare för varje smäll/utlösning som sker. Efter 20-30 krockar så vet AIn EXAKT när den ska lösas ut!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vaffan här har jag klickat i alla bussar och vägskyltar på alla Captchas i åratal, men aldrig har den bett mig att identifiera en motorcykel med dubbla baklysen bakifrån....

Jag tror jag har hittat problemet...
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du är medveten om att du svarar dig själv nu va..?
Sir Kurtock i inlägget du besvarar är du själv för 1 månad sen.
Far out... Jag vet, men forum är inte riktigt rätt ställe att ha argumentationer med sina andra jag.
Jag förstår att du inte fattar...
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Jag har någon gång "svarat" eller citerat mig själv, men då för att återknyta till något jag uttryckt i det citerade. Tar man inte med vem och vad man då svarade på blir det kryptiskt.

Det här begriper jag inte alls. Vad/vem är det han argumenterar mot och vem är denne som tydligen inte besitter förståndsgåvorna att förstå? Han själv?
Jag förväntade mig inte precis att du eller någon annan skulle förstå vad Nicola Tesla pratar om... Jag vill inte "skryta" men faktum är att jag själv läste det åtminstånde tre ggr innan jag förstod vad han pratade om... vet du vad nyckel orden är för att förstå.? Det är ENDAST två ord...
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag förväntade mig inte precis att du eller någon annan skulle förstå vad Nicola Tesla pratar om... Jag vill inte "skryta" men faktum är att jag själv läste det åtminstånde tre ggr innan jag förstod vad han pratade om... vet du vad nyckel orden är för att förstå.? Det är ENDAST två ord...
Är det "Heds Motor" ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag förväntade mig inte precis att du eller någon annan skulle förstå vad Nicola Tesla pratar om... Jag vill inte "skryta" men faktum är att jag själv läste det åtminstånde tre ggr innan jag förstod vad han pratade om... vet du vad nyckel orden är för att förstå.? Det är ENDAST två ord...
Härskarteknik for dummies. Nappar inte.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top