Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bergare skrev:När klipper ihop mina filmer i adobe premier så blir dom så in i helvetes stora..Typ 4,7gig för å få en timmes lång film.. Sparar ja i fel format lr?
MVH oscar
Ante.J skrev:Jag har filmat 1 timma med min DV-kamera, och förde över den till datorn med hjälp av Windows moviemaker, för att testa lite.
När jag sedan hade fört över filmen så låg den på ca 13Gb.![]()
Det får man ju aldrig plats med på en DVD-R.
Är ingen hejjare på datorer, så jag undrar hur man skall få filmen att få plats på en DVD-R utan att kvalite´n försämras.
/Ante
Micke O skrev:Du måste alltså konvertera filmen till MPEG2 för att det ska funka i DVD:n, både för att det ska få plats på skivan och för att spelaren ska förstå formatet. Vill man ha GRYMT bra kvalitet så använder man Canopus ProCoder och ställer in den på "mastering quality". Dock tar det mågna ggr längre tid än att koda till normal kvalitet :-(
nomolas skrev:kan man inte banta filmerna med VirtualDub? Fast då tar man väll bort ganska mycket av kvaliteten. eller?![]()
![]()
Det är råmaterialet. En sekund råmaterial tar ca 3.5 Mb.. så en timme blir ca 13 gb.Ante.J skrev:Jag har filmat 1 timma med min DV-kamera, och förde över den till datorn med hjälp av Windows moviemaker, för att testa lite.
När jag sedan hade fört över filmen så låg den på ca 13Gb.![]()
Det får man ju aldrig plats med på en DVD-R.
Är ingen hejjare på datorer, så jag undrar hur man skall få filmen att få plats på en DVD-R utan att kvalite´n försämras.
/Ante
RacerKungen skrev:Har ett eget litet problem...
Håller på o bli tokig nu. Varför blir ljudet försenat när jag brännt ut den på skiva (både svcd & dvd). Ljudet kommer ju 5sekunder försent o så går det ju inte att ha det.
Har suttit o klippt ihop film från dv kamera, o när jag gjort film av den från adobe premiere så e allt lugnt och ljudet e på rätt plats, men sen när den bränns ut på skiva så e ljudet efter...
Hur sjutton ska jag göra?
Tack för hjälp!
/Mattias :kocko
Micke O skrev:Vad använder du för program för att göra Authoring? Vilken version av Premiere kör du?
RacerKungen skrev:Ehh... Authoring? Jag har Adobe Premiere Pro. Ibland funkar det ju men på vissa filmer e det hopplöst? Bränner ut filmerna med nero
/Mattias![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden