Nisse Järnet
pschyy =D
Har inte riktig koll på det, testar väl snart och skriver igen, men på 5:an och maxvarv ca 110. I 100 på 6:an 5.5-6000 tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

8 pållars skillnad? Vad har DT med/utan YPVS då, för av någon anledning vet jag inte om en med YPVS har 29-30 Hk, den jag körde hade 21 eller 22 Hk enligt pappren... Något stämmer inte riktigt tror jag... Att det är skillnad på med och utan Yamaha Power Valve System vet jag, jag har tyvärr dock inte haft tillfälle att testa en DT med. Men däremot har jag kört min Yamaha Y2 125 Enduro med YPVS, och den går fint...Hammet skrev:lite skillnad på dt utan ypvs och dt med ypvs, närmare bestämt 8hk![]()
Njae...DT125MX har runt 15hk, och DT125LC ypvs har 22hk. Den utan ypvs har 16.2hk. DTR:en har 23hk.Hammet skrev:dtlc ypvs ger 23hk och gamla 15 el. 16hk så det kanske är 6-7hk
DT125r ger 27hk ostrypt
JappHammet skrev:jaaaa....tänkte fel på DTRen tror det är crm som ger 27
Nisse Järnet skrev:JappSkulle va kul att rejsa mot en CRM bara för skoj skull och se hur de går
![]()
Har jag troligtvis inte, men om såPoffer skrev:Har du vägarna förbi västkusten, så kan vi ta ett race!![]()
Nisse Järnet skrev:DT:n varvar inte över 8-8.5 om man inte pressar den. Då kan man komma upp i MAX 9-9.5 om man kör på 4:an tex och fullt. Men det känar man ju inget på så det gör man ju inteMen vid 8 växlar jag iaf kanske något över om man rejsar och en bit under om man fiskör.
Min är optimalt inställdsteff skrev:pilla lite på ypvs:en det gjorde jag istället för att ställa in den kant i kant så ställde jag den kant i kant och sen så drog jag lite på 2:ans vajjer samtidigt som jag lättade på ettan dåra.
innan så gick den knapp över 8 tusen nu drar den på hela vägen upp till 9,5 där dör den då ganska tvärtmen den varvar mycket mer nu sen jag skruvade på ypvs:en. du kan ju testa och dra några varv på tvåan mer och kolla vad som händer. ifall det blir likadant som på min.
Nisse Järnet skrev:Min är optimalt inställdDe e ju bara bra att man slipper varva så jävligt
![]()
Säg åt din polare att dra ner på pillerintaget...Mr.Dna skrev:Enligt en kompis så ska man inte överskrida typ 7000 varv
De e ju chysst ju!Jonne_boy skrev:gammal tråd men nu när hast mätaren funkar så kan jag skriva till lite!!
1an 50
2an 80
3an 115
4an 135
5an 145
6an 163
Det är vad det står på hastighetsmätaren..
Med att mäta med en kallibrerad mätare så
fick vi fram at den går i 150 Ärliga km/h
Nisse Järnet skrev:De e ju chysst ju!![]()

|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |