Victory Vision 800 Concept

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Öhh, ja...jänkarna har som vanligt sin egen stil.

vision_002.jpg

http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=2740&Page=1

RedBaron skrev:
Öhh, ja...jänkarna har som vanligt sin egen stil.

Varför lägga ner tusentals timmar på en äckligt ful designstudie och som grädde på moset till det dära nyskapandet, vanliga svensson reglage på styret som sitter på vilken yamaha som helst :gnissla

Jänkare....

Inte nog med att dom har sin egen stil.
Oavsett om dom lyckas med nyskapande design eller lösningar på chassit eller vad fan dom nu lyckas med kan man vara rätt säker på en sak: Det sitter garanterat en sur V-twin med 55 hästar mellan benen och vibrerar som ett Parkinsonskadat gamlo med epilepsianfall. :huvet :huvet :huvet

Puttete skrev:
Det sitter garanterat en sur V-twin med 55 hästar mellan benen och vibrerar som ett Parkinsonskadat gamlo med epilepsianfall.
"The fuel-injected engine is sourced from Polaris' 760cc Big Gun ATV. The addition of a counter-balancer and a presumed increase in displacement should make for a smooth and compact motor. (Victory reps hinted that a production version of this bike might even use KTM's tidy V-Twin seen in the Adventure 950.)
Instead of a manual transmission, the Vision is fitted with a CVT that offers twist-and-go operation like a scooter"

är ni säkra på att det inte är nästa årsmodell av Hayabusan? :rofl

:pannkyss på alla busaägare

så går det när muppar från designhögskolor utan verklighetsanknytning får ta fram en hoj, pannkaka, fult, ickefungerande fiasko..

två amerikanska projekt som verkligen är värda namnet:
http://www.motoczysz.com
http://www.fischer1.com/

Den kan man kalla blysläde.
Fürsten har säkert redan skrivit upp sig på listan :D

Tycker det ser ut lite som en extremversion av Varaderon... (Fast för landsvägsbruk då förstås) :brynad

sandstream skrev:
Den kan man kalla blysläde.
Fürsten har säkert redan skrivit upp sig på listan :D
Jag tycker stuket mest liknar 30-talets höghastighetståg.

Wiseguy skrev:
"The fuel-injected engine is sourced from Polaris' 760cc Big Gun ATV. The addition of a counter-balancer and a presumed increase in displacement should make for a smooth and compact motor. (Victory reps hinted that a production version of this bike might even use KTM's tidy V-Twin seen in the Adventure 950.)
Instead of a manual transmission, the Vision is fitted with a CVT that offers twist-and-go operation like a scooter"

Tyckte väl jag också att det såg ut som en snöskoter (polaris) med hjul :hihi

ja förutom att de har slängt på en massa extra krux fram så finns det engligt mig ingen tvekan om vad de försöker dölja :hihi
glidare.jpg

Magz skrev:
ja förutom att de har slängt på en massa extra krux fram så finns det engligt mig ingen tvekan om vad de försöker dölja :hihi
glidare.jpg

säjer bara... :3freak

tycker den till och med är fulare än goldwing :näsblod

Är klumpen där fram en deformationszon för att blidka domarna i Euro NCAPs krocktester?

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back