Misstänker att det är samma orsak här. Och för att förbättra chanserna för Indian så lägger man hellre ner. Konkurrenter. Victory har väl aldrig gått med vinst heller i princip så man kan nog inte få tillräckligt betalt heller. Så istället för att någon annan ska fortsätta konkurrera med Indian så lägger man ner. Harley ligger fortfarande risigt till. Trots ökande försäljning generellt av motorcyklar både på europeiska och amerikanska marknaden minskar HD och haft röda siffror senaste åren. Man har sagt upp sina agenturer i Europa och kör egen central agentur i EU för att spara pengar så går man back. Risken finns att även Harley försvinner framöver. Återförsäljarna har i princip allihop helt nya hojar som är flera år gamla i lager som dom inte fått sålt. Så var det INTE för 15 år sedan. Så det ser inte så bra ut för HD heller. Försäljning av mindre hojar och Adv-hojar ökar fortfarande. Men glidare och med konkurrens från Japan gör läget svårt för Harley. Får se vad som händer där.