Victory motorcyklar klappar ihop.....

Glidarna sörjer jag verkligen inte men hoppas Empulsen får leva vidare.:(
Victory-Empulse-RR.jpg

Victory-Empulse-TT-Electric-Motorcycle-22-1024x750.jpg
 
Ett stort problem med glidarna är att beroende av buller för att vara coola. Med allt hårdare regler kring buller och bränsleförbrukning m.m så försvinner mycket av nöjet med dom. Vem vill köra en HD som.låter som en trasig symaskin?
 
Ja så man slipper se mer av eländet på vägarna, jag blev mäkta förvånad på förra mc-mässan när hela skinnfransklubben var som besatta av modellen Vision. Det var stor folksamling kring denna och den ser ju ta mig fan inte riktigt klok ut. Skulle hellre ha en 150cc Baotian än det där pisset.

Jag kan hålla med om att Vision inte är någon snygg hoj.
Men om den nu fick folk att flocka sig kring den så kan dom ju inte ha tänkt helt fel.
 
De konkar inte utan Polaris slutar tillverka dem. Jag provade några stycken på Sulas förra året och hade gärna haft en Gunner. Jag gillar customhojar, men hatar krom så Indian är ointressanta.
 
De konkar inte utan Polaris slutar tillverka dem. Jag provade några stycken på Sulas förra året och hade gärna haft en Gunner. Jag gillar customhojar, men hatar krom så Indian är ointressanta.

Jo det verkar vara ett taktiskt beslut mer än någonting annat. Men Polaris i sig har det inte helt fett idag i stort så beslutet och att man lägger ner omedelbart grundar sig säkert i ekonomi inom koncernen också.... Pratar om att presentera bokslut framöver där man nog vill hyfsa siffrorna innan dess och då skyller man nog gärna kostnader kopplade till nedläggningen och dålig vinst inom koncernen på Victory kan jag tänka.
 
Jag blev nyfiken och var tvungen att kolla upp hur en så'n där Vision ser ut och....jaja..har väl sett snyggare kanske :)
 
Funkar att köra jorden runt på, på rekordtid dessutom:

Dff4AP0.jpg


Okay - massa, massa, massa support med airlifts och så, men ändå.
119 dygn 21 Tim utan clockstop det sätt han valde att köra.
På en Victory. Inte det jag skulle valt, men det funkade.

...tills nu då.
 
Den var oväntad och inte helt logisk...
Först arbeta upp ett varumärke och sen döda det.
Fast det har ju inte gått så bra att arbeta upp det där varumärket. Har ju alltid framstått som ganska tråkigt och utan en tydlig profil. Jag är inte alls förvånad. Däremot är ju märket Indian tydligare och har en lång historia att falla tillbaka på. Det tror jag kommer överleva.
 
Tycker det är lite lustigt iom alla nyheter de presenterat på senare år, hade varit konstigt om de satsningar gjort resultat direkt.

Men visst har det varit lite udda att kunkurera med sig själv även om de försökt rikta märkena mot olika segment.
 
Kan vi inte bara låta folk ha olika tycke och smak så kan du åka omkring på din Baotian? Alltid tråkigt när ett hojmärke går i graven och inte heller jag skulle köpa en Victory men jag respekterar att andra har olika preferenser än mig.

MC-ekumenik FTW!
 
Marknadsansvarig på Victory vill nog bara rädda vad som räddas kan. Som när mäklare får frågor ang bostadsbubblan.
De första 25-30 åren brukar det inte bli ngt annat än prisras när ett märke upphör. Som när Buell och SAAB lade ner.

Tråkigt när ett märke försvinner, men som jag tidigare skrivit om i andra trådar om Victory: Ett märke som lägger upp hela sin marknadsföring på att jämföra sig samt kasta skit på ett annat märke (H-D) ger ju ett intryck av komplex. De flesta hojkonsumenter blir nog då omedvetet mer sugna på att testa "originalet".

Motortekniskt har Victory varit iskallt för mig, inte alls samma spännande modularitet som H-D med sina stötstänger och pressade vevaxlar, den modularitet som skapat en eftermarknad som gör det möjligt att bygga alla möjliga kombinationer av borr, slag och slagvolym. Inte alls samma möjligheter hos kloner med kamkedja och smidd veve som tex Kawasaki Vucan eller Victory, ej heller hos nuvarande Indian. Gamla riktiga Indian var dock uppbyggd på samma vis som H-D, vilket bla Burt Munro utnyttjade.
Så ngn motorteknisk garage- hojbyggarkultur liknande den runt H-D, tror jag aldrig varit möjlig runt Victory, hur mycket energi de än lade ner på att smutskasta H-D.s motorer i åtskilliga reklamfilmer. Hojen köptes nog mest av brukare/hojkonsumenter.
 
Last edited:
Jamen,
det finns ju inga snygga hojar från HD...bara massa kromäckel...
 
Ett märke som lägger upp hela sin marknadsföring på att jämföra sig samt kasta skit på ett annat märke (H-D) ger ju ett intryck av komplex. De flesta hojkonsumenter blir nog då omedvetet mer sugna på att testa "originalet"

Ja, där tappade "Victory" respekten hos mig iaf. När man såg deras Victory vs HD videos.
Sjukt ocharmigt när man försöker marknadsföra sig genom att tala om hur dåliga andra är. :dummer

Men det är väl USA-standardmentalitet.. :död
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top