Victor tagen - Grov olovlig körning.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jaha, så igår var det kört. Jag blev invinkad i en nykterhetskontroll och det slutade med att jag blev anmäld för grov olovlig körning. Historian är nämligen så att jag blev av med kortet förra sommaren och har inte löst ut ett nytt KK. Av ren lathet mest.
Fast förra veckan kom jag på att man inte fick köra om man inte betalar in 120 kr till vägverket, för tillverkning av ett nytt kort. Jag har allså kört olovligt i ett halvår.
Latheten förbyttes till ren dumhet.
Men jag betalade och postade in foton och sånt direkt, men det visst inte polismannen som stannade mig igår. När jag kom hem ringde jag vv och frågade hur det låg till. Den snälla damen där sa att jag hade behörigheter och det skulle uppdateras i deras register inatt, gällandes från och med 17/7.
Och i förmiddags ringde samma (nu ganska trevliga) polis som stannade mig igår och sa att jag klarade mig. Han sa även att han inte tänkte skriva nått om att hojen var en smula obesiktigad heller.
Nu ska jag ner och handla lite lotter.

Victor skrev:
2313584 Jaha, så igår var det kört. Jag blev invinkad i en nykterhetskontroll och det slutade med att jag blev anmäld för grov olovlig körning. Historian är nämligen så att jag blev av med kortet förra sommaren och har inte löst ut ett nytt KK. Av ren lathet mest.
Fast förra veckan kom jag på att man inte fick köra om man inte betalar in 120 kr till vägverket, för tillverkning av ett nytt kort. Jag har allså kört olovligt i ett halvår.
Men jag betalade och postade in foton och sånt direkt, men det visst inte polismannen som stannade mig igår. När jag kom hem ringde jag vv och frågade hur det låg till. Den snälla damen där sa att jag hade behörigheter och det skulle uppdateras i deras register inatt, gällandes från och med 17/7.
Och i förmiddags ringde samma (nu ganska trevliga) polis som stannade mig igår och sa att jag klarade mig. Han sa även att han inte tänkte skriva nått om att hojen var en smula obesiktigad heller.

Kul med att du träffade på en trevlig trafikpolis...om du tittar noga så lär du se ett troll eller en tomte, de är nämligen betydligt vanligare förekommande än de trevliga trafikpoliserna :)

Jag vill vara din kompis, Victor! Jag har fått kallelse till Stockholms tingsrätt. Jag kommer att åka in på livstid!

Jamen då så! Skönt att Kling och Klang här i Väsby är schyssta och att de ägnar sig åt viktigare saker. Då drar vi till Linkan på torsdag?

Victor skrev:
2313584 Jaha, så igår var det kört. Jag blev invinkad i en nykterhetskontroll och det slutade med att jag blev anmäld för grov olovlig körning. Historian är nämligen så att jag blev av med kortet förra sommaren och har inte löst ut ett nytt KK. Av ren lathet mest.
Trafikpoliser ar oftast trevliga, de ar som folk ar mest alltsa ett tvarsnitt av svenska folket. Att ni sedan inte kan halla er inom lagens ramarken ar inte deras fel, de gor bara sitt jobb, eller hur......... :tomten

Mattias skrev:
2313594 Jag vill vara din kompis, Victor! Jag har fått kallelse till Stockholms tingsrätt. Jag kommer att åka in på livstid!
Jag kan ställa upp som karaktärsvittne, som den mönstermedborgare jag är.
pvcraketen skrev:
2313597 Jamen då så! Skönt att Kling och Klang här i Väsby är schyssta och att de ägnar sig åt viktigare saker. Då drar vi till Linkan på torsdag?
Nja, han var lite butter när jag väl stannade. Och han var väl övertygad om att han hade fått en storskurk i håven. Men nu har jag förlåtit honom.

Äsch, som den oUtLAw du är, skulle du ha bränt förbi, vänt dig om på sadeln, wheelat samt pekat finger. Jag är besviken! :mad:

Men grattis ändå, till uteblivet straff.

Mattias skrev:
2313594 ... Jag har fått kallelse till Stockholms tingsrätt. Jag kommer att åka in på livstid!
Voffodå ? Har du uiiiielat med aprullan ? Sånt är det spöstraff på numera :banana

vvs skrev:
2313608 Trafikpoliser ar oftast trevliga, de ar som folk ar mest alltsa ett tvarsnitt av svenska folket. Att ni sedan inte kan halla er inom lagens ramarken ar inte deras fel, de gor bara sitt jobb, eller hur......... :tomten

Trafikpoliser är banne mig i snitt mer puckade än tex ordningspoliser, av egen erfarenhet med mycket kontakt med båda två så har jag en klar synpunkt, gäller dock sthlm.

Nej, de SKA reagera när man gör fel, men när de bötfällde min morsa på 800 kr för att inte stannat helt vid stopmärke 1½ mil ut i skogen där man satte upp ett stopmärke för att tradare från ett närliggande hygge skulle stanna i mitten av 90 talet när det det fanns skog kvar, hänger en rostig gammal stopskylt där lite snett...bara ett exempel i havet...

Som sagt, grattis till ditt möte!

TomK skrev:
2313638 Voffodå ? Har du uiiiielat med aprullan ? Sånt är det spöstraff på numera :banana

Nej, jag har framfört ett fordon i 62 km/h på 50-väg. DET är det dödsstraff på. Jag nekade såklart.

Mattias skrev:
2313642 Nej, jag har framfört ett fordon i 62 km/h på 50-väg. DET är det dödsstraff på. Jag nekade såklart.
Men att det skall vara så svårt för vissa att fatta :mad:

30 och 50-skyltar skall respekteras religiöst. Och om man inte gör det ska man brinna i helvetet. Fan vad vi hatar dig nu :mad: :mad: :mad:

Bingo skrev:
2313666 Men att det skall vara så svårt för vissa att fatta :mad:

30 och 50-skyltar skall respekteras religiöst. Och om man inte gör det ska man brinna i helvetet. Fan vad vi hatar dig nu :mad: :mad: :mad:
Trafikpoliser e ett trevligt släkte!! Jag e handledare åt en som övningskör på hoj å hon å hennes kollegor e jättetrevliga!! :banana

Wahh!! :skrämd Har du kört utan kort? Det förklarar ju en hel del...

Närå, men grattis och hojta till någon dag när du ska ut och provköra det nya kortet.

Pyton skrev:
2313705 Wahh!! :skrämd Har du kört utan kort? Det förklarar ju en hel del...

Närå, men grattis och hojta till någon dag när du ska ut och provköra det nya kortet.
Nä jag har haft kort sedan 1982 men min kompis trafikpolisen övningskör å jag e handledare!! :)

rfb skrev:
2313640 Trafikpoliser är banne mig i snitt mer puckade än tex ordningspoliser, av egen erfarenhet med mycket kontakt med båda två så har jag en klar synpunkt, gäller dock sthlm.

Nej, de SKA reagera när man gör fel, men när de bötfällde min morsa på 800 kr för att inte stannat helt vid stopmärke 1½ mil ut i skogen där man satte upp ett stopmärke för att tradare från ett närliggande hygge skulle stanna i mitten av 90 talet när det det fanns skog kvar, hänger en rostig gammal stopskylt där lite snett...bara ett exempel i havet...

Som sagt, grattis till ditt möte!

Det fanns säkert skäl till att stoppmärket sattes upp där. Kanske någon annans mamma smackats i bitar veckan innan? Många svårförståeliga påbud uppstår pga svårförståeliga olyckor.

Mattias skrev:
2313594 Jag vill vara din kompis, Victor! Jag har fått kallelse till Stockholms tingsrätt. Jag kommer att åka in på livstid!

Heh..jag fick kallelse till tingsrätten i Dublin för att jag körde tre månader utan skatt på bilen efter att jag blev haffad på motorvägen och inte kunde komma på en bra ursäkt till varför jag ínte förnyat (PLUS att det var en kvinnlig polis så flirt funkade inte :huvet :rolleyes: )..kom just på det nu..när jag flyttat till Sverige...utan att säga något till...eh..jag måste gå o ringa lite samtal.. :gnissla
Edit..Victor..vilken tur du hade :krama

Last edited by a moderator:
Mattias skrev:
Jag bjuder 2´000:- + 14 limpor Prince för din RS250. Det borde ge dig 2 veckors fristad de mörka kvällarna på anstalten :hihi

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back