Victor tagen - Grov olovlig körning.

Nursey skrev:
2313819
Edit..Victor..vilken tur du hade :krama

Ja, det tror jag nog. Påföljden är i normalfallet spärrtid på 6 månader.
Så det kan ju vara bra att komma ihåg att beställa körkort nästa gång det blir indraget.
De trafikpoliser som jag har kommit i kontakt med har alltid velat sätta fast mig för något så jag undviker helst att ha något med dom att göra. Det innebär med automatik problem och strul känns det som.

Victor skrev:
2313584 Jaha, så igår var det kört. Jag blev invinkad i en nykterhetskontroll och det slutade med att jag blev anmäld för grov olovlig körning. Historian är nämligen så att jag blev av med kortet förra sommaren och har inte löst ut ett nytt KK. Av ren lathet mest.
Fast förra veckan kom jag på att man inte fick köra om man inte betalar in 120 kr till vägverket, för tillverkning av ett nytt kort. Jag har allså kört olovligt i ett halvår.
Latheten förbyttes till ren dumhet.
Men jag betalade och postade in foton och sånt direkt, men det visst inte polismannen som stannade mig igår. När jag kom hem ringde jag vv och frågade hur det låg till. Den snälla damen där sa att jag hade behörigheter och det skulle uppdateras i deras register inatt, gällandes från och med 17/7.
Och i förmiddags ringde samma (nu ganska trevliga) polis som stannade mig igår och sa att jag klarade mig. Han sa även att han inte tänkte skriva nått om att hojen var en smula obesiktigad heller.
Nu ska jag ner och handla lite lotter.
Vilket flax, jag tappad eoxå bort kortet ifjol. DOck så hittade jag igen det efter att jag hade betalat in pengarna, så jag har inte lämnat in kort o grejor till det ny kk.

Man kanske ska göra det innan det är försent...

sege skrev:
2313590 Ingen idé, turen är slut!

Du kan ha rätt. Nu för en halvtimma sen blev jag tagen i bil. 600kr i böter ville hon ge mig bara för att jag inte hunnit sätta på mig bältet.
Trafikpolisen ger mig inte den uppskattning jag förtjänar :mad
Istället för att bry sig om sånna petitesser kunde hon ju berömt mig över hur snyggt jag tog på mig pilotbrillorna, blinkade och växlade i samma handrörelse.
Som ytterligare irretationsmoment så var min sambos kompis-kompis polis på plats. Förväntas jag fortfarande hälsa på den kompisen när jag ser henne nu eller är det okej att bara räcka ut tungan åt henne?

Victor skrev:
2315804 Du kan ha rätt. Nu för en halvtimma sen blev jag tagen i bil. 600kr i böter ville hon ge mig bara för att jag inte hunnit sätta på mig bältet.
Trafikpolisen ger mig inte den uppskattning jag förtjänar :mad
Istället för att bry sig om sånna petitesser kunde hon ju berömt mig över hur snyggt jag tog på mig pilotbrillorna, blinkade och växlade i samma handrörelse.
Som ytterligare irretationsmoment så var min sambos kompis-kompis polis på plats. Förväntas jag fortfarande hälsa på den kompisen när jag ser henne nu eller är det okej att bara räcka ut tungan åt henne?
När du höjer högerhanden till hälsning, så kan det räcka med ett finger.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back