Vickat omkull hojen :(

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
kungsgården
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej
Har vickat omkull hojen och spräckt kåpan, jo jag vet jag är ett klantarsle :arsele
Nu undrar jag dock om självrisken sjunker och om skadefria år ryker. Båda två eller något av dem? Jag har Länsförsäkringar
 
uzibabe skrev:
2459654 Hej
Har vickat omkull hojen och spräckt kåpan, jo jag vet jag är ett klantarsle :arsele
Nu undrar jag dock om självrisken sjunker och om skadefria år ryker. Båda två eller något av dem? Jag har Länsförsäkringar
Lödihop den o på med ny lack!
 
Hoztic skrev:
2459785 Kolla vad den kåpan kostar, om det bara var den som fick sig en törn. Det kan ju bli billigare än självrisken, och du slipper premiehöjningar osv :tummenupp

Toppkåpan gick åt helvete också samt sidokåpan och det är totalt nästan 9000. Självrisken ligger på 3000.
 
Ring länsförsäkringar och fråga, dom vet bäst.

Har för mej att om man har många skadefria år och full bonus så kan man ha EN skada utan att bonusen sjunker.
 
uzibabe skrev:
2459826 Toppkåpan gick åt helvete också samt sidokåpan och det är totalt nästan 9000. Självrisken ligger på 3000.

lika ägd som mig, jag beställde precis topkåpa + vänster sidokåpa. resultat = 9500:-. Inte kul att bli påkörd av en blind kärring som smiter från olycksplatsen
 
vbg_snake skrev:
2459845 lika ägd som mig, jag beställde precis topkåpa + vänster sidokåpa. resultat = 9500:-. Inte kul att bli påkörd av en blind kärring som smiter från olycksplatsen
Jag ringer länsförsäkringar i morgon, de hade nämligen stängt när jag kom hem från jobbet och därför tänkte jag bara höra lite åsikter här eftersom jag säkert inte är den enda som råkat ut för att behöva fixa hojen
Tack alla ni som svarat
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top