Gokväll!
Jag upptäckte nyligen några lindriga, men ack så störande vibrationer i styret vid inbromsning från högre hastighet.
Jag prövade att spänna vid styrlagret, var det inte satt alltför hårt från början. Nu har jag istället börjat känna vibrationerna ("huggen") längre ner i hastighet, vilket istället skulle peka på skeva bromsskivor?
Att jag inte noterade skakandet i lägre hastigheter, kunde det t.o.m. bero på en kombination av de båda eller har jag lyckats förvärra något?
Hojen i fråga är en Daytona 955i '06 och det är naturligtvis frågan om flytande skivor..
Jag upptäckte nyligen några lindriga, men ack så störande vibrationer i styret vid inbromsning från högre hastighet.
Jag prövade att spänna vid styrlagret, var det inte satt alltför hårt från början. Nu har jag istället börjat känna vibrationerna ("huggen") längre ner i hastighet, vilket istället skulle peka på skeva bromsskivor?
Att jag inte noterade skakandet i lägre hastigheter, kunde det t.o.m. bero på en kombination av de båda eller har jag lyckats förvärra något?

Hojen i fråga är en Daytona 955i '06 och det är naturligtvis frågan om flytande skivor..