Vibrationer i hela motorcykeln.

Björra

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
karlskoga
Hoj
97, Suzuki Gsxr750
Hej!!

Har märkt att det vibrerar i motorcykeln från 5k varv och uppåt blir kraftigare ju mer jag varvar. oavsett om jag står still med den lr inte. trodde först att det va obalans i däcket då jag nyss bytt efter punktering. men när jag trycker in kopplingen i fart o bara rullar så slutar det. släpper upp igen och det börjar. står jag still o varvar upp så vibrerar det. har kollat fästen o så men kan inte hitta nått specielt

det vibrerar istort sett hela motorcykeln. fotpinnar, tank, styre. precis så där att det kittlas.

vore jätte tacksam för all hjälp:Bugar...
 
Kopplingskorgen eller nån lamell kan ha spruckit om du har för vana att koppla upp hojen på bakhjulet. Är det inte det får du leta djupare, både i hoj och plånbok.
 
har samma fenomen på min. Fast det har ändrat karaktär det började vibrera vid 5k tidigare nu börjar det vid 7k :confused:
 
Kolla motorfästena först, sen kan ni börja pilla med motorerna.
 
Okej tack så länge ska kolla upp det. men om det vore nån lamell borde det inte märkas på kopplingen då
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top