Viarelli Scrambler

POS

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2021
Hoj
Viarelli
Hej alla kloka och kunniga om mc och moped. Undrar om någon kan hjälpa en novis och svara på varför min sons moped Viarelli scrambler endast funkar med full choke.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hej alla kloka och kunniga om mc och moped. Undrar om någon kan hjälpa en novis och svara på varför min sons moped Viarelli scrambler endast funkar med full choke.
Den får för lite bensin. Börja med att justera på blandskruven. Varm motor och justera till högsta varvtal. Justera sedan tomgången till lagom varv.

Räcker inte det får du bestycka om förgasaren.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Kan du ge lite mer info? De är rätt nya (min son har en) så borde du inte ha garanti? Har något varit och pillat på inställningarna?
 

POS

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2021
Hoj
Viarelli
Kan du ge lite mer info? De är rätt nya (min son har en) så borde du inte ha garanti? Har något varit och pillat på inställningarna?
Den var såld till en kund från början från den handlare vi köpte den ifrån. Den första kunden bytte in den till handlaren igen och den hade bara gått 34 mil när vi köpte den från handlaren igen som sålde den i första läget. Jag antar att det finns garanti eftersom den såldes första gången i mars. Jag kommer att ringa handlaren imorgon. Bara så knepigt tycker jag. Visst kan den som köpte den i första läget pillat på något och sen sålt tillbaks den men det borde väl handlaren kolla. Den ska vara servad också enligt handlaren.
 

POS

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2021
Hoj
Viarelli
Den får för lite bensin. Börja med att justera på blandskruven. Varm motor och justera till högsta varvtal. Justera sedan tomgången till lagom varv.

Räcker inte det får du bestycka om förgasaren.
Tack för tipsen. Den är i princip helt ny och jag är helt kass på att meka, det låter lite knepigt att detta inte är gjort från handlaren iof. Men det kan ju vara felinställd för den går överhuvudtaget inte utan choke, även halv choke kväver och den blir aldrig sur hur länge man än kör med full choke.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Den var såld till en kund från början från den handlare vi köpte den ifrån. Den första kunden bytte in den till handlaren igen och den hade bara gått 34 mil när vi köpte den från handlaren igen som sålde den i första läget. Jag antar att det finns garanti eftersom den såldes första gången i mars. Jag kommer att ringa handlaren imorgon. Bara så knepigt tycker jag. Visst kan den som köpte den i första läget pillat på något och sen sålt tillbaks den men det borde väl handlaren kolla. Den ska vara servad också enligt handlaren.
Då har du garanti. Lämna in. Du får lära dig justera förgasare när garantin gått ut.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top