Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft två Romet. De tillverkas is Kina och slutkontrolleras i Polen. Med tanke på att priset är under hälften mot en Viarelli av samma kvalité så är de ändå ganska prisvärda. Men de rostar som rävar. Tro mig. Hål i avgassystemet efter typ 8 månader. Hojen såg förjävlig ut.En kompis köpte en Romet till sin grabb och den har funkat utan problem.
Om jag inte fattade fel så tillverkas dom i Polen
har en viarelli scrambler och är sugen på att trimma den, någon som har några tips?Jävla cool moppe! Skit i om den går lite trögt! Han kommer ju bli coolaste killen i skolan iallafall! Helt klart rätt köp!
Köper ni ny är där ju garanti. Kolla bara tillgång på reservdelar osv. Om ni inte planerar att trimma så får den ju ändå bara gå 45. Då är coolfaktorn att föredra enligt mig. ??
Det är ett polskt varumärke, med viss historia men är i praktiken en kina-moppe. Det skulle inte förvåna mig om det finns andra varianter av den med andra märken på.En kompis köpte en Romet till sin grabb och den har funkat utan problem.
Om jag inte fattade fel så tillverkas dom i Polen
Det bästa är att byta motor. En sprillans motor från Kina kostar inte många tusenlappar. Annars finns det något större cylinder att slänga på och för att sedan bestycka förgasaren. Blir ingen jätteskillnad på toppen men du får bättre bottendrag.har en viarelli scrambler och är sugen på att trimma den, någon som har några tips?
Större cylinder? Har letat som en galning. Enda jag hittat är cylindrar för liggande. Inte stående som scrambler är. Vart hittade du det? Mvh.Det bästa är att byta motor. En sprillans motor från Kina kostar inte många tusenlappar. Annars finns det något större cylinder att slänga på och för att sedan bestycka förgasaren. Blir ingen jätteskillnad på toppen men du får bättre bottendrag.
Nej det är möjligt. Jag förutsatte att det fanns då det finns till de liggande motorerna. Då är det motorbyte som gäller. Du borde kunna få in en 125cc med lite fix och trixStörre cylinder? Har letat som en galning. Enda jag hittat är cylindrar för liggande. Inte stående som scrambler är. Vart hittade du det? Mvh.
Förstår. Det känns fusk dock.. Utmaningen är ju att få motorn som e på att gå fortare.. Annars kan jag lika gärna köpa en tung mc haha ?Nej det är möjligt. Jag förutsatte att det fanns då det finns till de liggande motorerna. Då är det motorbyte som gäller. Du borde kunna få in en 125cc med lite fix och trix
Ok. I det fallet så gäller det att fortsätta leta efter större cylindrar. En vassare kam, förgasare och avgassystem kan väcka den lite också.Förstår. Det känns fusk dock.. Utmaningen är ju att få motorn som e på att gå fortare.. Annars kan jag lika gärna köpa en tung mc haha ?
Turbo eller kompressor löser ju det där tämligen enkelt.Förstår. Det känns fusk dock.. Utmaningen är ju att få motorn som e på att gå fortare.. Annars kan jag lika gärna köpa en tung mc haha ?
Tror inte Bosse håller med om att det var/är tämligen enkelt ?Turbo eller kompressor löser ju det där tämligen enkelt.
Tråd 'Totalt vansinne, kompressormata alt turbomata en CB250' https://www.sporthoj.com/forum/threads/totalt-vansinne-kompressormata-alt-turbomata-en-cb250.285836/
Men det var väl utmaningen man ville åt?Tror inte Bosse håller med om att det var/är tämligen enkelt ?
Tror inte Bosse håller med om att det var/är tämligen enkelt ?
Istället för att åka fast utan körtkort, oreggat, oförsäkrat, oskattat, köp en billig laglig hoj och kör enbart utan körkort - om du öht ska köra tvåhjuligt. Det finns lixom inget ballt/skrytfaktor i att köra trimmad moped - det är bara en måttstock på hur mycket pengar man slösat bort på prylar.Vill inte ha någon moppe som gör över 100 blås
Har du inte för långt till dalsland och kan meka lite kan du få köpa min Dt80lc den enda som finns regad i Sverige.Förstår. Det känns fusk dock.. Utmaningen är ju att få motorn som e på att gå fortare.. Annars kan jag lika gärna köpa en tung mc haha ?
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!