Vi vill att RR ska synas!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Har pratat med några marknadsansvariga på olika köpcentrum i Stockholm och frågat om möjligheterna att ha ett litet jippo och ställa ut tävlingsmotorcyklarna, ha lite information från Svemo, ha någon kul tävling, visa RR DVD.n etc och de är jättepositiva!

Kostar ingenting, förutsatt att det inte blir endast reklam utan att man har lite saker runtikring som det jag nämnde här ovan, så att det blir ett jippo/event.

Det enda som återstår för att det ska bli genomförbart är folk som vill ställa ut sina motorcyklar samt en liten plan på vad som ska hända på detta event.
Det är olika många hojar på olika platser. Den jag pratade med först sa 4 hojar. Visst, man kanske förlorar lite tid på det hela, men o andra sidan så vill vi väl att folk ska uppmärksamma vår grymma sport? Syns man inte finns man inte..

Vilka skulle kunna tänka sig att hänga på?

Ska man ha fyra hojar borde man ju ha så olika hojar som möjligt.
Vilka köpcentrum handlar det om?

Gustav O skrev:
2056234 Ska man ha fyra hojar borde man ju ha så olika hojar som möjligt.
Vilka köpcentrum handlar det om?

Jag har kontaktat de flesta runtom i Sthlm. I dagsläget har Haninge och Heron City svarat och tyckt det skulle vara jätteroligt!
Ska dra iväg ett mail till Gallerian också, inne i stan.
Men det hänger lite på att folk har lust att hänga på denna idé :)

Jag kan visa upp en sliten, ful och trasig RS250, kan till och med slänga på posör-kåpsetet som är oanvänt och 'finlackat'. :D

Härligt grabbar o tjejer! Har ni själva några kul förslag på vad man ska ta dit?
Jag tyckte det vore coolt med en såndär Mc Simulator så att folk kan få prova på hur det känns, på låtsas :)
Eller en tävling på X-box med MotoGP, då kan man ju höra med typ EB Games om de vill ställa upp.

Min gamla kwak är nylackad (snart iallafall) å redo, så det är bara säga till om det är intressant.

Kul idé! På mc-mässan för några år sen fanns det en rr-hoj med fullt nerlägg (på något slags stöd) som man kunde sätta sig på och få en känsla för hur det lutar. Kanske vore något om det går att få till och om någon inte är så rädd om lacken?

Jag är garanterat PÅ! Kanske kan fixa så att vi kan lotta ut en minimoto också under dagen, typ stöd roadracing vinn en minimoto, eller en frågesport kanske, hänger förstås på när...

Jättebra initiativ.
Vilka veckodagar är det som dom då vill ha oss dit att ställa ut.
Det kan väl inte vara så, att de vill ha oss där under helgerna, när vi skall köra race??? Det är ju då Svenne skall ut och shoppar. Särskilt mycket många Svennar älskar ju detta sista helgen varje månad.

6008pro skrev:
2056557 Jättebra initiativ.
Vilka veckodagar är det som dom då vill ha oss dit att ställa ut.
Det kan väl inte vara så, att de vill ha oss där under helgerna, när vi skall köra race??? Det är ju då Svenne skall ut och shoppar. Särskilt mycket många Svennar älskar ju detta sista helgen varje månad.

Helger är bäst och i Haninge funkar det nog alla tiders, har inte frågat Heron närmare om det. De ville att jag skulle dit och prata med dem.
Alla helger är ju inte rejshelg för alla så det borde nog gå.

Kan kolla om jag och Berra inte skulle kunna dyka upp på ett liknande jippo. Beror lite på när såklart.

Jag är också på för övrigt men vill inte ta plast från någon som satsar seriöst. Ska kolla med bror min om man kunde bygga en vagga för hojen med max nedlägg. Det är ju en strålande idé.

RR-Fabriken kommer mer än gärna och promotar 125 junior :tummenupp

[pessimist]Fast jag tror inte att Svensson sätter fru och barn i bilen och åker till Anderstorp från Stockholm bara för att han sett fem hojar i Gallerian.[/pessimist]

Idén är ju bra, men man kanske skulle försöka sig på en mer lokal attack? Inför rejset på Anderstorp så ställer man ut hojar i Gislaved city, inför Sviestad i Linköping city, inför Gelleråsen ställer man ut hojar i Örebro city. Då tror jag att folk kanske orkar engagera sig i alla fall.

Mattias skrev:
2057942 [pessimist]Fast jag tror inte att Svensson sätter fru och barn i bilen och åker till Anderstorp från Stockholm bara för att han sett fem hojar i Gallerian.[/pessimist]

Idén är ju bra, men man kanske skulle försöka sig på en mer lokal attack? Inför rejset på Anderstorp så ställer man ut hojar i Gislaved city, inför Sviestad i Linköping city, inför Gelleråsen ställer man ut hojar i Örebro city. Då tror jag att folk kanske orkar engagera sig i alla fall.

Bra idé! Några kan ställa ut i Linköping nu i maj och några andra i Sthlm. Gör ju inget att det är samma helg då.

Mattias skrev:
2057942 [pessimist]Fast jag tror inte att Svensson sätter fru och barn i bilen och åker till Anderstorp från Stockholm bara för att han sett fem hojar i Gallerian.[/pessimist]

[optimist] Tänk om våran nästa VM förare går förbi och ser några balla hojar när hans familj är och handlar på Heron City. Han tjatar på mamma om att få börja med minimoto, tar sedan steget till 125, och 250. När han är 17år så får han köra full säsong i EM, och gör bra ifrån sig. Året efter får han 3st Wildcards till VM, och sedan en full styrning.... Allt detta bara för att han satt på en RR hoj på Heron City när han var 7 år.... [/optimist]

Menar bara att tanken kanske inte bara är att locka publik till RR tävlingarna, utan att även få flera ungdomar intresserade av sporten, och på så sätt få sporten att växa.

Tycker givetvis att det är en bra idé att göra någonting i respektive stad, i samband med RR tävlingarna också. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back