Vi som vill klaga på ***** å andra handlare som inte sköter sigs tråd

Status
Ej öppen för fler svar.
R.Lehtipalo skrev:
Vad ska man säga åt en dåres försvarstal? :va

Okej du har läst ett försvarstal, var har du läst det då?
Och varför frågar du mej om det?
Om du vill fråga mig något (du vet, citerar något jag skrivit) så kan du väl tänka på att ha med någon form av relevans, innehåll och mening i frågan.

freddexwing skrev:
Okej du har läst ett försvarstal, var har du läst det då?
Och varför frågar du mej om det?
Om du vill fråga mig något (du vet, citerar något jag skrivit) så kan du väl tänka på att ha med någon form av relevans, innehåll och mening i frågan.

Nej, jag vill inte argumentera vidare med dig. Men du är mig en rolig en! :hihi

freddexwing skrev:
Steg 1.
Smutskasta Firma F i hopp om att alla ska hålla med mig.
[FAILED]

Steg 2.
Försök snacka omkull dem som inte gillar mig, för att lära dem bättre.
[FAILED]

Steg 3.
Hitta allierade och påstå att jag gör det för yttrandefriheten på SH.
[FAILED]

Steg 4.
Kalla andra för idioter och peka finger åt dem.
[SUCCESS]

Inte dåligt vad mycket du uppnått med alla dina inlägg och trådar, nöjd nu?
/fredde
R.Lehtipalo skrev:
Viker mig dubbel av skratt!
Steg 5.
Bryter ihop :)

Alf Sundström skrev:
Anonyma forumanvändare som ska klaga på näringidkare då de har en konflikt?
Varför inte lösa den konflikten via ARN och då handlaren fälls (INTE FÖRE) lägga ut det ärendet?
Handlaren kan annars drabbas av att bittra människor skadar hans verksamhet utan sakskäl.
Det är allt för enkelt för fega anonyma forumanvändare (=som ej står för sina åsikter med namn och kontaktinformation) att jävlas med företag för att detta ska få förekomma på ett forum.....
Alf Sundström/ Anställd på mc-firma
(Vid fundering ring 070-2406159 och ta det med mig)
Välkommen till 2000-talet.
Så här har det sett ut under flera år och det finns både fördelar och nackdelar.

I det här fallet tror jag inte att KK lidit någon större skada eftersom så pass många är nöjda med dem och det är inte direkt ovanligt att sånt här blir en storm i ett vattenglas om anklagelserna är ogrundade.
Bra butiker har ett gott rykte och många kunder som "ställer upp" på dem när sånt här händer.

Gissar att Swedie tar bort den här tråden så fort han kommit hem från Anderstorp.

sandstream skrev:
Välkommen till 2000-talet.
Så här har det sett ut under flera år och det finns både fördelar och nackdelar.

I det här fallet tror jag inte att KK lidit någon större skada eftersom så pass många är nöjda med dem och det är inte direkt ovanligt att sånt här blir en storm i ett vattenglas om anklagelserna är ogrundade.
Bra butiker har ett gott rykte och många kunder som "ställer upp" på dem när sånt här händer.

Gissar att Swedie tar bort den här tråden så fort han kommit hem från Anderstorp.

Möjligheten att publicera personliga åsikter har funnits så längde det funnits tidningar, etik och moral har stoppat det, inte tekniken.
/fredde

sandstream skrev:
Ja! Fram med censuren, låt inte folk tycka och tänka som de vill. :tummenupp
Var det inte någon diktator som hade liknande tankar... :3freak

Spiken skrev:
Ja! Fram med censuren, låt inte folk tycka och tänka som de vill. :tummenupp
Var det inte någon diktator som hade liknande tankar... :3freak

Någon? Alla diktatorer menar du väl? Annars var det rätt.

det va då ett jävla pajkastande :4skrika ....drar mig till minnes att någon stjärna skrev att det här faktiskt inte var "vår" sajt utan Swedies. Och har han regler så ska de följas annars kan han få skit och sämre annonsunderlag....hmmm, med all respekt för swedie men vad vore sajten utan medlemmarna? Låter lite naivt att tro att man kan öppna ett allmänt hojforum men där alla bara pratar om 0-100 tider, hur man polerar ramen bäst eller om det är ok att lacka sin sf pissgul.....joo just det, snacka skit om polisen, vägverket och försäkringsbolagen går också bra men man får INTE hänga ut handlaren x för att de är jävla klåpare???

tycker den här debatten i sig är nyttig och nödvändig. Om det sedan kostar Swedie en och annan annonskrona så sorry, det får du ta. De seriösa ftg som annonserar här har inget att frukta. Det är idioterna, de som tror att kunderna finns till för dom och inte tvärtom, som ska rökas ut. Det är konsumentmakt och det måste SH kunna få representera. Också....

En utmaning!

Kan någon utse sig som frivillig att fråga den utpekade MC-firman huruvida dom följer ARN och KO's riktlinjer för näringsidkare? Alf, vad säger du? Följer "din" firma riktlinjerna?

Jag har försökt, men inte lyckats få ett svar från den utpekade firman. Upp till bevis! :tummenupp

fazerfun skrev:
det va då ett jävla pajkastande :4skrika ....drar mig till minnes att någon stjärna skrev att det här faktiskt inte var "vår" sajt utan Swedies. Och har han regler så ska de följas annars kan han få skit och sämre annonsunderlag....hmmm, med all respekt för swedie men vad vore sajten utan medlemmarna? Låter lite naivt att tro att man kan öppna ett allmänt hojforum men där alla bara pratar om 0-100 tider, hur man polerar ramen bäst eller om det är ok att lacka sin sf pissgul.....joo just det, snacka skit om polisen, vägverket och försäkringsbolagen går också bra men man får INTE hänga ut handlaren x för att de är jävla klåpare???

tycker den här debatten i sig är nyttig och nödvändig. Om det sedan kostar Swedie en och annan annonskrona så sorry, det får du ta. De seriösa ftg som annonserar här har inget att frukta. Det är idioterna, de som tror att kunderna finns till för dom och inte tvärtom, som ska rökas ut. Det är konsumentmakt och det måste SH kunna få representera. Också....

Jag blir nästan tårögd! :gråta :klappar :fakta

Skillnaden mellan en insändare i en tidning och "gnäll" på ett forum är stor (gigantisk).
I en tidning publiceras inget som skrivs av en anonyma skribenter, man får vara anonym i insändaren men tidningen kräver att den som skriver en insändare också vågar att stå för den genom att tala om vem han är.
Chefsredaktören är även då ansvarig för vad som skrivs och men vet då vem som står för texten och vilket syfte han/hon har och kan ge den utpekade möjlighet att försvara sig före publicering.
Att de kräver kännedom om insändarens identitet är inte censur utan helt vanlig pressetik.
Yttrandefrihet kräver att man står för sina ord, annars är det bara klotter!

På ett forum är de flesta anonyma och ingen kan då kontrollera sanningen i påstående eller syftet bakom det.
Däför anser jag att det är fegt/omoget/korkat att driva ett tvistemål på ett forum då man själv är skyddad bakom sin trygga dataskärm (fullt anonym) men handlaren ej har möjlihet att försvara sig.
Jag tvivlar på att man kan uppnå något genom att driva sin tvist på internet och jag tror att det finns flera sätt att se på alla konflikter.

Har någon svårt för mina åsikter och vill ta det direkt med mig så nås jag via mail: affe@snowrider.se eller tel 070-2406159.

Last edited:
Alf Sundström skrev:
Skillnaden mellan en insändare i en tidning och "gnäll" på ett forum är stor (gigantisk).
I en tidning publiceras inget som skrivs av en anonyma skribenter, man får vara anonym i insändaren men tidningen kräver att den som skriver en insändare också vågar att stå för den genom att tala om vem han är.
Chefsredaktören är även då ansvarig för vad som skrivs och men vet då vem som står för texten och vilket syfte han/hon har och kan ge den utpekade möjlighet att försvara sig före publicering.
Att de kräver kännedom om insändarens identitet är inte censur utan helt vanlig pressetik.

På ett forum är de flesta anonyma och ingen kan då kontrollera sanningen i påstående eller syftet bakom det.
Däför anser jag att det är fegt/omoget/korkat att driva ett tvistemål på ett forum då man själv är skyddad bakom sin trygga dataskärm (fullt anonym) men handlaren ej har möjlihet att försvara sig.
Jag tvivlar på att man kan uppnå något genom att driva sin tvist på internet och jag tror att det finns flera sätt att se på alla konflikter.

Har någon svårt för mina åsikter och vill ta det direkt med mig så nås jag via mail: affe@snowrider.se eller tel 070-2406159.

Det är troligen inte många som förväntat sig ett annat svar då du ej är opartisk i ditt resonemang.

Själv tycker jag att det är UTMÄRKT att folk kan dela med sig av erfarenheter från handlare, på så sätt så kanske jag någon gång i framtiden kan undvika varor från en handlare som fått mycket kritik.

Du verkar även tror att tvister ska drivas på nätet, det tror jag inte heller är någon lösning. Huvudsaken är att folk kan dela med sig av dåliga erfarenheter från handlare.

Detta är förstås bra för kunden i längden då många handlare verkligen skulle granskas i sömmarna.

Last edited:
R.Lehtipalo skrev:
Kan någon utse sig som frivillig att fråga den utpekade MC-firman huruvida dom följer ARN och KO's riktlinjer för näringsidkare? Alf, vad säger du? Följer "din" firma riktlinjerna?

Jag har försökt, men inte lyckats få ett svar från den utpekade firman. Upp till bevis! :tummenupp

Jag ärger ingen mc-firma och jag förstår ej vad du vill med din "utmaning".
Om du har problem med mina åsikter så ring/maila mig.
Har du problem med det företag som jag arbetar för så ring eller kom förbi så kommer företaget lösa det problem du har och göra allt för att du ska bli nöjd.

Alf Sundström skrev:

Vem är först att busringa på Alf? Eller att busmaila? Nej skämt åsido. :)

Det är en gigantisk, tillåt mig låna ordet av dig, skillnad mellan ett tryckt medium som en tidning är och ett elektroniskt forum som ständigt är online och som kan revideras, till skillnad från en permanent trycksak. Bland annat därför har vi den så kallade BBS-lagen, som jag rekommenderar dig, Alf, att läsa och begrunda.

När senast såg du i Bike en insändare där Bike tillkännagav skribentens kontaktinformation? Dessutom, hur kan Bike kontrollera att informationen är sanningsenlig?

Yttrandefrihet, min käre Alf, är att ha rätten i samhället att ge sin åsikt. Annonymt eller för allas kännedom. Till exempel ger du din politiska röst och, därmed din åsikt helt annonymt. Oavsett om du tycker att det är fegt eller inte!

Dessutom hade handlaren i fråga blivit informerad att jag kommer publicera epost-utväxlingen om han inte följer ARN eller KO's riktlinjer.

Alf Sundström skrev:
Jag ärger ingen mc-firma och jag förstår ej vad du vill med din "utmaning".
Om du har problem med mina åsikter så ring/maila mig.
Har du problem med det företag som jag arbetar för så ring eller kom förbi så kommer företaget lösa det problem du har och göra allt för att du ska bli nöjd.

Jag vill veta hur den firma du arbetar för kommer att agera om det uppkommer en tvist. Det vill säga innan jag hypotetiskt handlar av er!

Säg mig, vad är det för företag du arbetar för? Ni verkar ha en ordentlig policy att göra era kunder nöjda. Låt mig gissa att ni inte har, och int kommer att få tvister med kunder?

R.Lehtipalo skrev:
Jag vill veta hur den firma du arbetar för kommer att agera om det uppkommer en tvist. Det vill säga innan jag hypotetiskt handlar av er!

Säg mig, vad är det för företag du arbetar för? Ni verkar ha en ordentlig policy att göra era kunder nöjda. Låt mig gissa att ni inte har, och int kommer att få tvister med kunder?

Jag har ej det ansvarsområde som du efterfrågar på det företag där jag är anställd och kan därför ej ge dig ett svar (maila så får du min arbetsgivares mail så kan du sända frågan direkt).

Jag är lessen att jag kalla dig för "feg" då du ville driva din tvist här, det beror på att jag är klumpig i text.
Jag ville förklara hur jag ser på internet (rent allmänt) och inte anfalla dig personligen vilket givetvis alla tolkade det som, förlåt mig för mitt påhopp.
Det vore bra om du såg mina personliga åsikter här som just mina och inte ser dessa som min arbetsgivares då han ej styr vad jag gör på min fritid.
Jag hoppas att min arbetsgivare kan klargöra exakt hur han hanterar tvister då du sänder mailet till honom.

burner skrev:
Det är troligen inte många som förväntat sig ett annat svar då du ej är opartisk i ditt resonemang.

Själv tycker jag att det är UTMÄRKT att folk kan dela med sig av erfarenheter från handlare, på så sätt så kanske jag någon gång i framtiden kan undvika varor från en handlare som fått mycket kritik.

Du verkar även tror att tvister ska drivas på nätet, det tror jag inte heller är någon lösning. Huvudsaken är att folk kan dela med sig av dåliga erfarenheter från handlare.

Detta är förstås bra för kunden i längden då många handlare verkligen skulle granskas i sömmarna.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag tycker att det är bra att man kan läsa både ris och ros om företag här och på andra ställen på nätet. Är t.ex. extremt bra för de i minimoto-tankar att läsa om de som betalat för minimotos och inte får verken grejer eller tag på firman via talefon/mail/fax osv. Sen får man naturligtvis ta det man läser med en nypa salt också. Visst läste du om en kille som fick ett köp av en BMW att gå tillbaka pga det som skrevs här. Det är konsumentmakt.

Alf Sundström skrev:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP