Skillnaden mellan en insändare i en tidning och "gnäll" på ett forum är stor (gigantisk).
I en tidning publiceras inget som skrivs av en anonyma skribenter, man får vara anonym i insändaren men tidningen kräver att den som skriver en insändare också vågar att stå för den genom att tala om vem han är.
Chefsredaktören är även då ansvarig för vad som skrivs och men vet då vem som står för texten och vilket syfte han/hon har och kan ge den utpekade möjlighet att försvara sig före publicering.
Att de kräver kännedom om insändarens identitet är inte censur utan helt vanlig pressetik.
Yttrandefrihet kräver att man står för sina ord, annars är det bara klotter!
På ett forum är de flesta anonyma och ingen kan då kontrollera sanningen i påstående eller syftet bakom det.
Däför anser jag att det är fegt/omoget/korkat att driva ett tvistemål på ett forum då man själv är skyddad bakom sin trygga dataskärm (fullt anonym) men handlaren ej har möjlihet att försvara sig.
Jag tvivlar på att man kan uppnå något genom att driva sin tvist på internet och jag tror att det finns flera sätt att se på alla konflikter.
Har någon svårt för mina åsikter och vill ta det direkt med mig så nås jag via mail:
affe@snowrider.se eller tel 070-2406159.