Vi som sladdar Motard i skogen...

om jag säger Aprilia sxv 550 ?? skräp eller bra hoj ?

Hört att dom ska vara helt grymma på bana!! Men astråkiga och suger kaninstjärt på gatan! Men det är bara vad jag har hört.. Men den låter lite fjollig när man ligger bakom den på gatan:tungan Och verkar inte vara nån wheelie-hoj direkt..
 
Hört att dom ska vara helt grymma på bana!! Men astråkiga och suger kaninstjärt på gatan! Men det är bara vad jag har hört.. Men den låter lite fjollig när man ligger bakom den på gatan:tungan Och verkar inte vara nån wheelie-hoj direkt..

Tvärtom skulle jag påstå, helt ok på gatan, på bana behöver man lägga 30 lök för att få den grym...
 
Tvärtom skulle jag påstå, helt ok på gatan, på bana behöver man lägga 30 lök för att få den grym...

Som sagt, det är bara vad jag hört..
Men är nog bättre att fråga nån som haft en:) Typ LG eller Dennis..
Men den verkar ganska tråkig att köra överhuvudtaget:tungan Inte som en Husaberg inte!!;)
 
Grym hoj när den funkar fast om man ska tro de som har eller har haft sånadär så verkar de vara på verkstad en hel del så skräp i det avseende..

Har det verkligen varit så mycke problem? Det jag sett är startmotorer och kontaktglapp.

För att få den i ordning för bana så behöver minst gaffeln styvas upp så det måste inte till 30 papp. Gaffelfjädrar + omschimsning ca 2-2500. Som sagt hör med Dennis.

Problemet är ju snarare att det är för mycket effekt för motardbana. Den är ju för brutal och det blir ju lite lurigt att få ner all effekt i backen eftersom det ligger så högt upp i registret. På gata eller stora banor (typ kinnekulle eller gelleråsen) så är den perfekt.

En husa är ju helt klart mer lek o bus enligt mig men ser man på Dennis så leker han mycket mer än mig med sin Aprilia :D
 
Har det verkligen varit så mycke problem? Det jag sett är startmotorer och kontaktglapp.

För att få den i ordning för bana så behöver minst gaffeln styvas upp så det måste inte till 30 papp. Gaffelfjädrar + omschimsning ca 2-2500. Som sagt hör med Dennis.

Problemet är ju snarare att det är för mycket effekt för motardbana. Den är ju för brutal och det blir ju lite lurigt att få ner all effekt i backen eftersom det ligger så högt upp i registret. På gata eller stora banor (typ kinnekulle eller gelleråsen) så är den perfekt.

En husa är ju helt klart mer lek o bus enligt mig men ser man på Dennis så leker han mycket mer än mig med sin Aprilia :D

Jo, jag e med dig om hojen som sådan.
Dock blir i alla fall jag lite mörkrädd när man hör Dennis och lg´s erfarenheter.
Jag o lg skulle ju köra i vintras o hans jävla 450RXV startade ju fan aldrig om temp var under +10C grader sen kokade den fanimej jämt i skogen med, och så självklart brända han startmotorn...
Dennis har väl bränt startmotor och haft oljelock som farit osv. 3 startmotorer har han väl bränt va?
Jag tycker inte det är OK på en sån ny hoj oavsett om det e en racehoj eller ej. Hur många startmotorer o sånt har ni bränt på husorna?
I princip jämställer jag det med andra italienska design grejer typ Alfa osv. Snygga, coola och fräcka men helst i någon annans händer så man slipper betala själv ;)
 
Jo, jag e med dig om hojen som sådan.
Dock blir i alla fall jag lite mörkrädd när man hör Dennis och lg´s erfarenheter.
Jag o lg skulle ju köra i vintras o hans jävla 450RXV startade ju fan aldrig om temp var under +10C grader sen kokade den fanimej jämt i skogen med, och så självklart brända han startmotorn...
Dennis har väl bränt startmotor och haft oljelock som farit osv. 3 startmotorer har han väl bränt va?
Jag tycker inte det är OK på en sån ny hoj oavsett om det e en racehoj eller ej. Hur många startmotorer o sånt har ni bränt på husorna?
I princip jämställer jag det med andra italienska design grejer typ Alfa osv. Snygga, coola och fräcka men helst i någon annans händer så man slipper betala själv ;)

Dennis har nog svenskt startmotorrekord då han ligger inne med 4-5, de bränner väl inte utan nåt drev tor jag pajar.
Sen finns det ju alulock till oljan om man vill ha ett som funkar.
Konstigt nog trots racing m.m. så är hojen tokigt tung.
För bana behövs minst en x-trig styrkrona a 8 lök, omshimsning av gaffel.
För att få den bättre vill ju många även ha en vdb sving för 10 lök till samt bygga om bakstöten...
 
det blir skog på söndag Classe! Bara följa med:) Övningsköraren ska köra med mig och Jonas också. Gött! Då va det bestämt!:D
 
hehe, ska vi köra i mina hemtrakter i så fall?? då blir det skog och grustag och avslut hemma hos mig med kaffe och bulle:tungan:)

Fan, det låter inte fel!:) Får kolla med Jonas hur det är att ta sig upp till dig med knotterdäck.. Inte så kul att köra motorväg:huvet
 
Det här låter roligt, får man följa med? Knotterdäck på motorväg har jag kört varje dag, inte så mkt kvar av dem nu... :crash
 
Kan man inte köra grusväg till Classe?
Eller finns det några bra grusgropar här nere i civilisationen?;)
Lättare för Classe-mannen att ta sin feta Merca ner:D

Finns tydligen nån bra sand/grusgrop uppe i Bohus.. Hemmabyggd crossbana eller nåt..
X: 6420380, Y: 1277008 koordinater på hitta.se

Och Paser... Låna Marks hoj och följ med och kör lite i helgen!:)
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top