Vi som ska skaffa KTM SMC R 690 -16

leovince går inte att köra med utan dbkiller. Den självdör konstant utan ny mapp. Kör med min i o ljudet räcker för mig. Låter på tok för mycket utan dbkiller iallafall

LeoVince har iallfall skrivit att deras pipor är gjorda för att fungera perfekt med standardmappningarna.

Ska man köra med eller utan dB-killer då, det är ju frågan?

Om KTM tar bort garantin på allt förutom akras helsystem så tar jag chansen och kör på slip on då. Om det är nu är säkert i längden.

Och om hojen sedan skulle paja, då kan man bara montera på originaldämparen va, då borde garantin gälla? Eller är det något KTM märker?


Haha ursäkta för alla frågor, det är mycket so går igenom min skalle innan jag köper hoj!:huvet
 


Grattis, ett köp du inte kommer ångra. Oavsätt tidigare erfarenheter ger denna cykel en ny erfarenhet varje gång. Vill bara upplysa om att du måste kontrollera oljenivån ofta. De är kända för dra olja i början så se till att ha en 4 litersdunk liggande. Köpte min ny -15 och har förbrukat ungefär 2 liter på 700mil.

Kan iaf säga att detta är den roligaste cykel jag någonsin ägt, ångrar inte köpet en sec.
En riktig wheelie maskin som garanterar mycket bus
 
Grattis, ett köp du inte kommer ångra. Oavsätt tidigare erfarenheter ger denna cykel en ny erfarenhet varje gång. Vill bara upplysa om att du måste kontrollera oljenivån ofta. De är kända för dra olja i början så se till att ha en 4 litersdunk liggande. Köpte min ny -15 och har förbrukat ungefär 2 liter på 700mil.

Kan iaf säga att detta är den roligaste cykel jag någonsin ägt, ångrar inte köpet en sec.
En riktig wheelie maskin som garanterar mycket bus

Vad har du haft innan som du jämför den med då?
 
Vad har du haft innan som du jämför den med då?

Allt från Er-5 till renodlade racemaskiner, vilket gjorde mig tveksam till denna cykel, kunde aldrig ana hur mycket nöje detta "lilla" kraftpkt kan erbjuda, sen så hänger det på individen, hur långt man vågar pressa maskinen och vad du själv lär dig från responsen.

Går du själv i banorna eller har en själv och inte håller med?
 
Angående garanti..
Evo I dvs öppen luftfilter burk och Acraburk och Acramap - Garanti gäller
Evo II Dvs helt öppet luftfilter (annat än EVO I) Acra helsyste, vassare KAM och ny mappning - Garanti gäller inte.

Angående att sätta på slipon och öppen luftburk utan att mappa.. gör inte det!
Motorn kommer gå alldeles för snålt då den andas mycket bättre.

_20160319_132433.JPG

Jag har kört min 2014 1000mil och har haft EVO I på från start med full garanti helt bekymmersfritt.
Den dricker olja och det är inget som är fel men man bör ha koll på det så att man inte kör torrt.:yoparty
 
Vart läste du det om leovince?? För jag har skaffat en ktm 690 smc r 16 och måste ha ett slipon som fungerar men strypningen som jag inte behöver fixa med bränsle inställningarna(mappa om) för då övergår den ju strypningen :/
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top