Vi som ska skaffa KTM SMC R 690 -16

behöver dock mer toppeffekt för att den ska vara äkta gathoj. Mena den e ju kul å allt men vrider man på rullen så tänker man: snart så skjuter det på. Men nä, då har man redan nått varvstoppet å det e dags för nästa växel. Men satans va rolig den e, bara den hade 3k varv mer så hade jag varit nöjd :P

Ja, har aldrig kört en sån hoj, är galet ivrig inför våren 2016!!!

Får bara hoppas att man har nog kul med ~32kW :dummer
 
Förstår inte vad koko head anspelar på dock :P

Min nuvarande hoj har inte så mycket mer kw än 32 å jag har kul som bara den med/på den, så du kommer garanterat att ha svinskoj du med, men vi får hoppas att strypningen inte ryker så fort kortet e taget :P
Alla jag pratat med som har kort för begränsade hojar har sagt att de kör utan så det verkar vara normen :D
 
Förstår inte vad koko head anspelar på dock :P

Min nuvarande hoj har inte så mycket mer kw än 32 å jag har kul som bara den med/på den, så du kommer garanterat att ha svinskoj du med, men vi får hoppas att strypningen inte ryker så fort kortet e taget :P
Alla jag pratat med som har kort för begränsade hojar har sagt att de kör utan så det verkar vara normen :D

Ah låter bra! Jag ska behålla den strypt, för att vid eventuell olycka med ostrypt så kan det bli stora summor för mig att betala och sen så kan jag lika väl bli stoppad av polisen och då ryker kortet.

Och man vill ju inte köra ihjäl sig än:hihi
 
Ah jag förstår, jag kör nog på ett Akra slip on och luftfilter istället. Undrar om luftfilter kan öka motoreffekten på något vis?
Jag nöjer mig med 32kW på ktmen, går ju trotsallt från 11kW till 32 :rock

- - - Updated - - -



Man hamnar på ca 32kW :)
Många av oss här nöjde oss med att köra strypt, I någon månad :fakta

Väger en 690 verkligen 160kg?
För det måste den göra för att kunna köras med 32kW...
 
Bara så ni vet så försvinner garantin direkt när man monterar helsystem och EVO II kittet!
Det var det enda som gjorde att jag inte köpte någon 690 SMC-R, äckligt dåligt av KTM tycker jag.
Och kör men den endast med slipon så riskerar man motorras! (detta har nämligen hänt) också äckligt dåligt av KTM tycker jag! Det finns heller ingen mappning för endast slipon, äckligt dåligt av KTM tycker jag! Dessa problem hade man aldrig med KTM 690 innan 2010!
Så KTM kan suga min snabel!
PS. Jag älskar KTM 690 men hatar KTM:s äckliga garanti regler!
( jag vet nämligen att det har varit problem med vissa garantiåtgärder gällande motorn där KTM har skyllt på att hojen hade slipon )
 
Bara så ni vet så försvinner garantin direkt när man monterar helsystem och EVO II kittet!
Det var det enda som gjorde att jag inte köpte någon 690 SMC-R, äckligt dåligt av KTM tycker jag.
Och kör men den endast med slipon så riskerar man motorras! (detta har nämligen hänt) också äckligt dåligt av KTM tycker jag! Det finns heller ingen mappning för endast slipon, äckligt dåligt av KTM tycker jag! Dessa problem hade man aldrig med KTM 690 innan 2010!
Så KTM kan suga min snabel!
PS. Jag älskar KTM 690 men hatar KTM:s äckliga garanti regler!
( jag vet nämligen att det har varit problem med vissa garantiåtgärder gällande motorn där KTM har skyllt på att hojen hade slipon )

Men många kör med slip on och evo II mappningen, och det verkar ju gå :) Och ett luftfilter på det också.
 
Men många kör med slip on och evo II mappningen, och det verkar ju gå :) Och ett luftfilter på det också.

Jag har inte sagt att alla rasar ;) Men jag tror inte att dom går riktigt rent då.
Evo II mappningen är anpassad för helsystem + filter.
Det sämsta är att garantin försvinner direkt med Evo II.
 
Om man pillar dit original blås och filter innan man lämnar in den då?
Och ändrar mappningen, eller dom kan se det ändå?
Det går inte mappa den så att man har original mapp på ett läge och evo II mappen på ett annat läge?
 
Jag har inte sagt att alla rasar ;) Men jag tror inte att dom går riktigt rent då.
Evo II mappningen är anpassad för helsystem + filter.
Det sämsta är att garantin försvinner direkt med Evo II.

Men KTM har ju PowerParts som de rekommenderar, då ska ju inte garantin försvinna?

Om garantin försvinner oavsett så kör jag fan original.
 
Bara så ni vet så försvinner garantin direkt när man monterar helsystem och EVO II kittet!
Det var det enda som gjorde att jag inte köpte någon 690 SMC-R, äckligt dåligt av KTM tycker jag.
Och kör men den endast med slipon så riskerar man motorras! (detta har nämligen hänt) också äckligt dåligt av KTM tycker jag! Det finns heller ingen mappning för endast slipon, äckligt dåligt av KTM tycker jag! Dessa problem hade man aldrig med KTM 690 innan 2010!
Så KTM kan suga min snabel!
PS. Jag älskar KTM 690 men hatar KTM:s äckliga garanti regler!
( jag vet nämligen att det har varit problem med vissa garantiåtgärder gällande motorn där KTM har skyllt på att hojen hade slipon )

JE68 i Löddeköpinge som är KTM återförsäljare, erbjuder själva garanti när man köper akra och mappning från dem.
 
Ah jag förstår, jag kör nog på ett Akra slip on och luftfilter istället. Undrar om luftfilter kan öka motoreffekten på något vis?
Jag nöjer mig med 32kW på ktmen, går ju trotsallt från 11kW till 32 :rock

- - - Updated - - -



Man hamnar på ca 32kW :)

Min 690 smc R -14 är reggad på a2 och har 30kw :) eller ja på pappret iallafall ;)
 
Garantin gäller iaf med acra helsystem. Kan filter. Öppna luftfilterlocket och acramappen till de. Hade inne min på garantiåtgärd som kosta noll med de på. Sen att den rasar med slipon utan mapp stämmer inte heller. Är insprutning på den som finjustera sig själv och originalmappen är gjort för att fungera i hela världen med olika syreförhållanden
 
Men KTM har ju PowerParts som de rekommenderar, då ska ju inte garantin försvinna?

Om garantin försvinner oavsett så kör jag fan original.

Ja garantin försvinner, jag har ansträngt mig och talat med både handlare och generalagent, det står ´not for road use´på KTM:s Race parts! Det suger!
 
JE68 i Löddeköpinge som är KTM återförsäljare, erbjuder själva garanti när man köper akra och mappning från dem.

Jo, vad händer om dom skulle gå i konkurs? eller byta ägare? då står du där utan garanti! Och KTM 690 är just en sån hoj som tyvärr åker in för olika garanti åtgärder för diverse saker.
 
Sen att den rasar med slipon utan mapp stämmer inte heller. Är insprutning på den som finjustera sig själv och originalmappen är gjort för att fungera i hela världen med olika syreförhållanden

Har nämligen ett problem som jag VERKLIGEN skulle uppskatta hjälp med! Helst ni som är kunniga och har lång erfarenhet av detta.

Jag ska köra hojen på 32kW, vilket innebär att det är en mappning som gör så att den ligger på ~32.
Det betyder alltså att jag inte kommer kunna skaffa ett slipon och därefter mappa om, eftersom att då försvinner 32kW-mappen.

Då undrar jag: är det säkert att köra med slip on?`Och ja, jag förstår att det håller ett tag åtminstone, men jag menar verkligen: håller den i mååånga år utan att paja PÅ GRUND AV SLIPON:et?

För jag har nämligen läst på massa forum angående detta ämne, vissa säger att hojen inte håller och att den redan går snålt, medans vissa säger att det inte ska vara några problem.

Vill inte minska livslängden på hojen med en minut, den kostar ju liksom ~85 lax.
 
LeoVince har iallfall skrivit att deras pipor är gjorda för att fungera perfekt med standardmappningarna.

Ska man köra med eller utan dB-killer då, det är ju frågan?

Om KTM tar bort garantin på allt förutom akras helsystem så tar jag chansen och kör på slip on då. Om det är nu är säkert i längden.

Och om hojen sedan skulle paja, då kan man bara montera på originaldämparen va, då borde garantin gälla? Eller är det något KTM märker?


Haha ursäkta för alla frågor, det är mycket so går igenom min skalle innan jag köper hoj!:huvet
 
Rookielart, det borde vara ok att köra på slipon med db killer :) jag kör ostrypt men originalmapp och ett wings slipon, har samma tanke som dig med ras.. Om skiten rasar sätter jag på original och åker in! Vill dom börja bråka om att jag kört med slipon så får dom väl försöka men det finns inga bevis :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top