Ålrajt, då vet jag. Eftersom jag varken är välgörenhetsskeptiker eller sosse så är det egentligen ointressant för mig men då kan jag alltså ta ditt ord på att:
- abethebabe
- two_stroke_man
- wize
- mr.Q
- m.fl
....är sossar, vänster eller annat pack.![]()
Det verkar vara du som är en jävla trädkramare och ingen annan.
Inget av det du nämner.. Du får gå ett par steg åt höger.
Men då kan vi ju vända på steken. Skänk alla pengar till mig så kan jag garantera att jag ser till att 75% kommer till rätt ändamål och övriga 25% behåller jag själv.
Då blir det inte lika roligt att skänka helt plötsligt då ni vet att jag skulle tjäna pengar på det. Det är samma sak med varenda jävla organisation. Dom är startade av någon som ville hjälpa för det mesta, men det är bara svin som sysslar med sån där skit för att tjäna pengar.
Någon ifrågasatte varför jag ville veta att alla pengar kom dit dom skulle. Jag skänker ju pengar till dom som behöver det, inte till dom som ska tjäna pengar på det. Flera gånger har organisationer skänkt sina pengar till politikerna i det land som behöver hjälp, tror ni dom pengarna kommer fram till folket sen, flera gånger har dom mutat krigsherrar för att ens få komma in bland folket och ge dom mat, sjukvårdsprodukter osv.
Ska dom göra en insats ska det också synas. Åk ner till 1 ställe, inte 20. Bygg upp en skola, ett sjukhus, utbilda folket, se till så det funkar på just det stället. Jag skänker gärna pengar när jag vet att ändamålet gynnas och att mina pengar inte ska betala annan skit på vägen.
Varför tror ni det finns 300 olika organisationer och inte 1. Jo för att alla tjänar pengar på dom. Bilda 1 som alla kan skänka till så folk kan lita på dom. Det är ni som är blåögda inte jag.
Last edited: