Vi måste få stopp på detta!!!!!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Idag käns det som det slogs ett mycket trist rekord!
Rekord i Döds olyckor på Mc...

Jag lider med alla inblandade!

Det är alldeles för sent att få tillbaka de som lämnat oss .
Men vi som har alla möjligheter att ha vårat Mc intresse som en positiv hobby eller fortskaffningsmedel bör vakna!

Det jag hoppas vi kan få klart för alla är att hastighet dödar!
Försår man inte det så bör man tänka om...
Jag brukar tala om för bekanta som vurpat och ex brutit en arm att.
Om du blev förvånad att du bröt armen när du åkte av vägen så ska du inte hålla på med detta!

Jag har själv en diger Chrash lista med 95 % av vurpona på bana.
Jag vet att det gör ont...
Jag vet att på allmän väg så gör det mer än ont!

Jag älskar hög fart gärna på ett hjul...
Men man måste förtså konsekveserna!
Jag är absolut inte för några lagar och förordningar som ska försvåra för Mc åkare att köpa sin dröm hoj..

Men all måste förstå riskerna...

Vi ska inte sitta och peka ut skyldiga här.
Det vinner ingen på.
Lär er istället att era liv är värda mer än den där bakhjuls repan genom stan!!!
Det kan lätt sluta där!

Jag blir säkert utpekad som moral kärring!
Det gör mig inget bara ni förstår vad jag menar...
Jag vill kunna hälsa på er alla i slutet på säsongen när det är för kallt att åka...

Kör försiktigt ....

Kamikaze kid skrev:

Det jag hoppas vi kan få klart för alla är att hastighet dödar!
Försår man inte det så bör man tänka om...

Och vad är det jag har tjatat om ... Skinnställ , ryggskydd , hjälm.. o målvaktsutrustning hjälper föga...
lika tragiskt varje gång det händer...
Tyvärr är det nog inte den sista denna säsong , se till att det inte blir nån av er... SÄNK FARTEN !!!

Mkt bra skrivet... Jag kan inte annat än att hålla med dig till 100%

Visst man hycklar väl om man säger att man inte åker fort ibland, det gäller dock att använda huvudet och som du påpekar förstå konsekvenserna ifall ngt skulle gå snett.

....Moralkärring...näe :tummenupp

:( bra skrivet, kör med insidan grabbar och tjejer. Man lever väldigt kort tid om man jämför med hur länge man är död. Och man har väl inte bråttom att dö?

Några saker att tänka på som kan hjälpa att få ned olyckorna.

CHANSA ALDRIG.

KÄNN DIG SÄKER PÅ DIN KÖRNING.

Om du vill utveckla dig på bågen gör det när det är fri sikt och det finns avåkningszoner utanför vägen, alla tänkbara möjligheter till olyckor är undanröjda.

Mina åsikter......

Re: Re: Vi måste få stopp på detta!!!!!

ambulans skrev:
Och vad är det jag har tjatat om ... Skinnställ , ryggskydd , hjälm.. o målvaktsutrustning hjälper föga...
lika tragiskt varje gång det händer...
Tyvärr är det nog inte den sista denna säsong , se till att det inte blir nån av er... SÄNK FARTEN !!!

:fakta

Helt rätt ambulans

Gött skrivet! :bow

Alla får helt enkelt stoppa in "odödligheten" långt in i garderoben och låta den ligga där.

Jag vill inte säga att man ska hålla sig till den angivna hastigheten för det håller inte i längden ändå, det är alltid nån som ska dra på lite extra.

Dock så kan vi vara lite försiktigare, kör max 30 över hastigheten så får vi antagligen behålla både körkort och livet.

Ska jag dra på ordentligt så gör jag det på den där vägen som jag känner väl, inga korsningar, lite trafik eller så tar jag chansen på någon av bandagarna som arrangeras runt om i landet.

:hej

Det är verkligen livsfarligt i trafiken och de vägarna som är slingriga är ibland väldigt smala....... jag kör på den nästan varje dag med glassbilen och det e ju sköna mc-vägar visst, men om en glassbil kommer och kör liiite för fort han med och kollar kartan samtidigt och har en jobbig kund i telefon så kan det gå bra illa.

Jag stannar när jag får en sån kund på de vägarna. Men inte de andra.....

Gasa som en dåre på banan istället och visa upp er där. Vill ni vara snabbast på slingriga Hemfridsvägen ute i skogen eller på Ring Knutstorp?

Sen jag börja köra glass har jag insett hur riktigt farligt det är att gasa som en dåre på dess slingriga vägar.

750RR

Fan, ta det lungt nu allihopa. Det är nog med dödsolyckor nu! :fakta

Kör av er det värsta på nån banåkning istället, tro mig det funkar. Jag kör själv mycket lugnare på gatan nu efter några banåkningar den här sommaren.

Tänk efter före.....

//Macke

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey