Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Hulken_1 skrev:Några saker att tänka på som kan hjälpa att få ned olyckorna.
CHANSA ALDRIG.
KÄNN DIG SÄKER PÅ DIN KÖRNING.
Om du vill utveckla dig på bågen gör det när det är fri sikt och det finns avåkningszoner utanför vägen, alla tänkbara möjligheter till olyckor är undanröjda.
Mina åsikter......
Utmärkta åsikter som ALLA bör ta åt sig...
CHANSA ALDRIG....Regel nr 1... Kan ju inte bli mer solklart!
Lär er åka fort på en bana tex...
Där kan du vurpa i mycket höga farter och fortfarande gå därifrån...
Men visst kan dú göra dig illa där med ...Ej att förglömma!
Hojjen brukar däremot bli av med de flesta utstickande detaljerna! Men vad gör det??? Fins att köpa nytt till skillnad från dig!
Idag fins det utmärkta ban dagar med mycket duktiga föråkare och arrangörer som ser till att du gör rätt.
Man kan få hjälp med spårval broms teknik och annat..
DET är mycket bättre än att det låser sig i hjärnan i en sekund på den lokala åkafort slingan och man landar där det tar stopp ordentligt!
Själv åker jag till Kemora i Finland i 3 dagar och kör tills hojen tar slut!
Och som Ambulans påpekade....UTRUSTNINGEN!!!!!
Snåla inte på grejjorna.
OCH ANVÄND DOM!
De må svettas jävligt ordentligt innan man får ta av sig.
Och när man gör det så är det när man kommit dit man ska!!!
Folk tjatar ofta på mig att dom vill åka med...
Ja har ju en hjälm! Heter det allt som oftast!
Och med hjälmen i handen står man i vanliga kläder och undrar om det verkligen går att åka på bakhjulet med 2 pers på hojjen???
Jag skulle inte vilja starta mina mornar med att tänka på min kompis jag skjutsade som dog pga mitt slarv!!!
Tvär nobben! ALDRIG...
Med rätt grejjor så får man gärna åka med..
Lungt och försiktigt.
Tror personligen att en del olyckor med skjuts av ovana sker när den ovane "reser" sig i en kurva och så går det rakt fram!!!!
Så "lär" din passagerare hur man åker hoj!
Är du ovan och detta händer så är det en ruggig kombination!
Kör försigtigt...
Jag hoppas Herr Ambulans får sitta och sola resten av sommaren!