Vi får betala för Irak

Har jag missat något viktigt men inte tusan är det irakier som är på mötet? Visst är det väl bl.a. Condolezza och en del andra högdjur från väst? Å priset kan väl inte matcha vad USA lägger ut på en dag i Irak eller för att ha startat hela skiten? Så ska någon betala så borde det väl vara dem?

För er som, givetvis, inte är rasister (är inte det mest ett utslag av att försöka vara PK?) så får ni se det ljusa med mötet: Om syftet med mötet uppnås så kommer det ju mindre irakier till Sverige så att vi vi kan få en blomstrande ekonomi utan kriminalitet och ni kan sova gott om natten eftersom den svenska flaggan, midsommar, de svenska flickornas dygd och andra viktiga svenska värden har en chans att överleva!?

Förresten är det någon som vet vad irakier i Irak i allmänhet tycker om invadringen från väst??? :D

Till Markus: Faktum är att det kändes bra med att ställa en relevant fråga. Vilket väl bevisar att ordspråket "även en blind höna finner ett korn" har en viss relevans!:)

Blev stoppad av polis som spärrat av runt Gustav Adolfs torg, fan har ju min mc parkering där vid jobbet. :ajjabajja

Lol.. läste det här på en blogg: http://blogg.aftonbladet.se/15894
Och det är mer som förenar. Utrikesministern berättar att många ur den irakiska regeringen som landade på Arlanda i går faktiskt har släkt i Sverige.

Det visar bara hur idiotiskt det är och vilka lirare det är som säger sig leva i misär o ska få bo i Sverige... kanske deras lyxvillor som är uppraddade i Södertälje... jisses.

jag vet inte vad BGF är för nåt, jag googlade men det räknades på uppdrag av regeringen, får väl googla lite till.

26 000 flyktingar/år bara från Irak lär inte vara gratis, de kommer ju inte i arbete direkt om man säger så.

DREAM är väl inte alltför objektiva

DREAM-gruppen er en uafhængig institution, der har som hovedformål at udvikle, vedligeholde og foretage økonomiske analyser med den økonomiske model Danish Rational Economic Agents Model, DREAM.

Rapporter
Indvandrere, offentlige udgifter og finanspolitisk holdbarhed

Indvandring, integration og samfundsøkonomi

Indvandringens betydning for den offentlige økonomi

http://www.dreammodel.dk/

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=640275&rss=554

åh vad det tickar kulor.

Hälsa chefen :D

HAHA...han har fått nog av mina hoj-vänner!! Så jag tror jag avstår!! :pannkyss

R2 skrev

frihet och demokrati gör man sig förtjänt av, förtryck och förföljelse lika så

Hur tänkte du nu:va :va

Last edited:
R2 skrev

frihet och demokrati gör man sig förtjänt av, förtryck och förföljelse lika så

Hur tänkte du nu:va :va

Var inte det uppenbart? Att man har sig själv att skylla.
Problemet med det resonemanget är att det är kanske svårt att överföra på individnivå, men visst, som samhälle kan man ju hävda det. Att de fortfarande inte har ordning på någonting i stora delar av världen är ju bara deras eget fel, men som sagt det är ju inte det man kanske hävdar till ungen som bor i en soptunna...

Vem skrev på att Sverige är en håla att dumpa människor i? Sedan trumfkortet "jag dör hellre" än att åka tillbaka. Ja men åk inte tillbaka till samma ställe i irak då.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2559181.ab

Notera dock att jag tycker det är tråkigt för familjen, men snälla, lägg de 45 miljarder sverige lägger (varje år) på kostnaden för invandrare på att bygga upp ett eget land inom irak istället... allvarligt. Ringa in områdena med mur som är problem så folk som hatar varandra där nere slipper och se varandra.

Till slut kanske vi kan se muren rivas likt berlin-muren, men det lär ta ett sekel innan dom slutar hata varandra... eller tusen år.

Med handen på hjärtat skulle jag hellre dö än att bo i Hovsjö, Södertälje.

Med handen på hjärtat skulle jag hellre dö än att bo i Hovsjö, Södertälje.
Jag vill bara härifrån... Södertälje alltså. Jag blir så förbannad hela tiden över situationen som råder här. Blir påmind varje dag. Inte bra för temperamentet inser jag. Pershagen är fint, men för nära inpå och jag måste in i stan o lyssna på allt annat annat än svenska och se folk driva runt på dagen och inte bidra något till skattemassen.

Ser på att flytta till Järna, svenskt o fint där ute (för omväxlingens skull, det gör mig iaf glad att bo i sverige och se en majoritet svenskar... känns ovanligt nuförtiden).

Jag vet en lösning, ett migrationsverk med ryggrad och ett rättsväsende som fungerar, samt lägga till en polisenhet enbart för hantering av deportering av illegala invandrare. Därtill sätt upp gränser som fungerar, i dagsläget kan du ju komma i Sverige per bil utan att ens bli stoppad även om du kör med en panzarvagn över t.ex öresundsbron.

Apropå huvudfrågan, konferensen:
Någon mer än mig som rent instinktivt tycker att man borde inför demonstrationsförbud fast man vet att det är fel?

Condoleezza Rice är en alltigenom föraktlig och vidrig representant för mord och blod, tortyr och utplundring. Det är en skam för den svenska regeringen att ha inbjudit henne, sade Myrdal till demonstranterna.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1305995.svd

Jan Myrdal, ständig hedersgäst i Radiohuset. Det är så man mår illa. Faktiskt.

Apropå media, vad de rapporterar och hur.
Det här är supersvenskt. Missvisande rubrik och stolt minister i kombination, man slås för en kort stund av optimism men sedan ser man vad det egentligen handlar om.

Fler irakier lämnar Sverige
Sverige 31 maj 15:10

Enligt de senaste siffrorna återvänder allt fler irakier från Sverige till sitt hemland.

Migrationsminister Tobias Billström är nöjd över utvecklingen.

- Jag tycker att det är mycket glädjande att vi har fått ett ökat självmant återvändande från Sverige till Irak. Det tyder på att människor har uppfattat att säkerhetssituationen håller på att bli bättre men också att man inser att det svenska asylsystemet håller, det vill säga att när vi har fattat ett avslagsbeslut så har vi fattat ett avslagsbeslut, säger han till SR:s Ekot.

Skulle trenden hålla i sig blir det nästan fyra gånger så många som återvänder i år som förra året. Under hela fjolåret återvände 233 personer från Sverige till Irak. Under de första fyra månaderna i år har redan närmare 300 personer återvänt.

300? Och det beräknas komma 24.000 i år sist jag hörde. Vi har alltså en årstakt på 1200 återvändande och ett inflöde om 24.000. Wow, 5% åker tillbaka. Ja men då så, då får väl han Lago åka på konferens till Washington igen snart och säga att alla har åkt hem.

Löjligt.

Japp, och tom. med de lilla de har nu, så kommer de med all sannorlikhet att komma in i riksdagen. På gott och ont.

Men röra till i soppan, det är nog nyttigt. :D

Nu är de på väg in i riksdagen.

tabell_332237b.jpg

Sd över 4-procentspärren

För första gången får Sverigedemokraterna över 4 procent i väljarstöd i en Sifo-undersökning. Partiet skulle alltså komma in i riksdagen om det var val idag.

Sverigedemokraterna seglar i medvind. Enligt en Sifo-undersökning som har gjorts i juni på uppdrag av SvD får partiet ett väljarstöd på 4,2 procent. Det är en ökning med 0,6 procentenheter jämfört med den senaste mätningen i maj, även om förändringen inte är statistiskt säkerställd.

– Det här visar att Sverige*demokraterna helt klart är en kandidat som man ska ta på allvar i svensk politik. Partiet har en klar möjlighet att ta sig in i riksdagen 2010 och i EU-parlamentet 2009, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1367241.svd

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP