Vi äro sju, vem är du?

• Thread starter Thread starter Queen
  • Start date Start date

Queen

Guest
Högmod
Girighet
Vällust
Avund
Frosseri
Vrede
Lättja

Känner ni igen dem, vilken av dessa synder passar bäst in på er...?

Alla, vad vinner jag ?:D

Jag måste nog nästan hålla med pucken där... Det blir lite gott och blandat sådär, beroende på dag, humör, situation och en jävla massa andra omständigheter:D

Lättja bör dock vara det som stämmer bäst in på mig (om man bara ska välja en) eftersom jag gillar att sova och ta det lugnt, att ta dagarna som de kommer utan en massa tvång och stress och att bara göra vad jag vill och vad som faller mig in. Sen skulle jag inte kalla mig lat då jag lever ett ganska aktivt liv, men jag gillar att softa så... Lättja för mig:)

Jag köper inte så billig skit, bättre att få välja dom bitar man vill ha i lösvikt.
Alla bitar i Alladin asken äts ju ändå inte upp.

EkSaGt dom spritstinkande svinen i hörnen blir kvar.
Precis som på krogen !:D

"Vällust är sinnlig njutning, till exempel sexuell, men även annan. Enligt katolska kyrkans tradition betraktas ett liv i omättligt sökande efter vällust (lat. luxuria) som en dödssynd.

Om man hänger sig åt denna dödssynd skulle man i helvetet bli insmord i eld och svavel. Den av de sju dygderna som är motsatsen till vällust är kyskhet."

Enligt citatet ovan fr Wikipedia är det således inte möjligt att leva utan synd om man vill att mänskligheten ska fortplanta sig och leva vidare, lite trist eller hur.

Så - med stolthet erkänner jag, jag är en syndare.

Just nu är det frosseri för min del; En grogg i ena näven och den andra näven i godisskålen :(
Vägde mig igår, trodde jag hade tappat 2 kilo men jag stod kvar på samma som förut :gråta

Inte förvånad:tungan

;)

Vad är du själv då, Queen?:va

Jag är en person som utmanar ödet allt för mkt, så jag antar att högmod skulle passa mig bra. Vill samtidigt poängtera att jag är inte så högfärdig utan väldigt down to earth, baraväldigt fokuserad på karriär just nu...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon