det finns ju ett antal sidor i cyberrymden där man kan lyssna på tex polisradio. Är det nån som vet om det finns nånstans man kan lyssna på marin VHFradio över nätet? Eller måste jag fara iväg och sätta mig i båtskjulet 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Är väl tveksamt då de funkar på så korta avstånd.
Borde väl vara förbjudet också? de får väl inte användas på land om jag minns rätt.

ang. den där tystnadsplikten, någon som vet vad som gäller? Får man lägga upp en konversation man själv varit delaktig i?Eftersom man avger tystnadsplikt när man tar sitt VHF-cert så känns det ju inte helt självklart att det finns lagrum att lägga ut VHF-trafiken på nätet.
Men åas är ju patrikpowers polisradio uppenbarligen laglig
/J

ang. den där tystnadsplikten, någon som vet vad som gäller? Får man lägga upp en konversation man själv varit delaktig i?
Eller är det bara när man avlyssnat några andra som man inte får vidarebefodra det?
Har med lite prat mellan mig och bl.a. Colombias kustbevakning och US Navy i några videobloggar![]()
ang. den där tystnadsplikten, någon som vet vad som gäller? Får man lägga upp en konversation man själv varit delaktig i?
Eller är det bara när man avlyssnat några andra som man inte får vidarebefodra det?
Har med lite prat mellan mig och bl.a. Colombias kustbevakning och US Navy i några videobloggar![]()
Är det på någon speciell plats du vill avlyssna marin VHF? Något speciellt kustavsnitt?
Annars är det ju bara att skaffa sig en scanner och en riktantenn och rikta mot närmsta kust, själva kustradiostationerna hör du lätt utan riktantenn, båtarna däremot kan du nog behöva rikta mot.
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!