VFR - Brukshojen

tål att funderas på.
Måste undersäka först så hålet inte fyller nån ordentlig funktion..
(typ avrinning för ett annat hål nån annanstans :rolleyes: )
 
Här har det inte hänt så mycket, förutom att den tuffar och går.

Skulle dock byta blinkerslampa för nån vecka sedan och hittade socklar för 2-poliga lampor...
aha, det går kanske att koppla positionsljus i blinkerserna då?

ja, det gick det! :
DSC00108.jpg
 
Snygg snygg snygg!!!
Hur ser dom 2-poliga soklarna ut? Jag tænkte att kolla ut min CBR1000F :tungan
 
Snygg snygg snygg!!!
Hur ser dom 2-poliga soklarna ut? Jag tænkte att kolla ut min CBR1000F :tungan

Detta är nog original-hållare från USA.
Lamporna är vanliga 2-poliga.

Kolla runt lite via ebay.com, så ska du se att du hittar till din också
 
idag så plockade jag fram den "omogna" delen av mig.

Köpte gul Stenskottsfilm på Biltema häromdagen.
Har redan gul film på lamporna till min svarta Vectra och ville ha på x-traljusen också, både för utssende och för lite skydd

Kollade lite i garaget och testade för skojs skull att bara lägga dit lite film löst på mina båda hojar.
Såg helt ok ut med gul film mot det vita och blå, så jag plockade loss framlampan och satte film på VFR'en också.

Resultat:
 
Snyggt!

Hur mkt drar VFR:en? Hört att de inte är så värst snåla :( vilket är synd om det stämmer, det är helt klart en hoj som faller mig i smaken.
 
Sista vändan vi tog, så kom jag ca 22 mil på ca 13,5 liter
Går nog att få den snålare men den drar en del om man ligger på.

Men för att vara 20 år gammal och 9300mil, så är det godkänt
 
Sista vändan vi tog, så kom jag ca 22 mil på ca 13,5 liter
Går nog att få den snålare men den drar en del om man ligger på.

Men för att vara 20 år gammal och 9300mil, så är det godkänt

Var detta på landsväg med skjuts?
 
Var detta på landsväg med skjuts?

Varierande landsväg:
70väg med mycket kurvor och lite inspirerad körning
100väg med ren transportsträcka.
Bara jag på hojen.

Ska tydligen vara 19liter i tanken och 3,5liter reserv av det.
 
Snyggt!

Hur mkt drar VFR:en? Hört att de inte är så värst snåla :( vilket är synd om det stämmer, det är helt klart en hoj som faller mig i smaken.

Har nu pendlat hela våren på denna till jobbet.
Ca 11 mil om dagen och jag ligger på ett snitt av 0,59 på ca 200mil.
Jämn gas, stor 2+1-väg samt motortrafikled mellan 100-120kmh hela vägen.
 
Nu har det hänt lite saker igen:

Köpte ett förhöjt kåpglas från Anders på S-racing.
Lätt röktonat Powerbronze.
Men det åkte av efter 5 dagar då jag föredrog original.
Jag fick luften precis i hjälmen så jag är tydligen för kort(174cm).


Igår slog hojen över på 9700mil.
Snart har jag en hoj med 0 mil på mätaren :)

Och ikväll blir det däckbyte.
Mina PR3 har rullat 1000 mil nu.
Mönstret är nere på 2mm både fram och bak så det finns ca 400 mil kvar i dem.
Men jag är så djäkla sugen på de nya PR4 så nu byter jag ikväll.
 
Har du lackat den vitmetallik ännu?? :)

Rätt lack gör enorm skillnad.

Lite inspiration, så du får tummenloss... :D

Min hoj efter re-build, men innan omlackering.
sida1_pic00001.jpgsido_bak_1_pic00006.jpg

Samma hoj, efter omlackering. :)
2009_April_DSC00107.jpg2009_Maj_DSC00120.jpg


:hej
(få tummen loss, vi vill se en Vitmetallic Viffer nu... :hihi )
 
Last edited:
Har du lackat den vitmetallik ännu?? :)

Tyvärr inte.
Den används för fullt och jag har inga pengar kvar att lacka den för.

Sen har jag vant mig vid färgerna och tycker att den är "någorlunda" snygg som den är. :)
Men en lack står högt på önskelistan fortfarande.
Min rädsla är dock att jag kommer bli väldigt rädd om den vid en ev. lackering.
Då är halva nöjet med en brukshoj / slit-o-slänghoj borta :rolleyes:

Din hoj blev ju redigt snygg efter hellackeringen.
 
Tackar. :)

Jag tycker du gjort ett fantastiskt jobb att återuppliva VFR'n, och tycker det är lite synd att den inte får visa sitt bästa jag.
Men, klart, jag hade missat att du skulle ha den som "bruks/slit-o-släng" hoj. :hihi
Tyvärr är hellackeringar lite kostsamt, metallic brukar ju kosta en extra slant också. :(
Men, du har i alla fall något att se framemot, ett mål att jobba mot. :tummenupp :)
 
Nu händer det lite igen.
Börjar bli dags att serva upp VFR'en till min standard igen.
Året runt-köra sliter ganska hårt.


Tyskstuk?
Nejdå men enklaste sättet att plocka av avgasröret på denna V4:a.
Det hade börjat låta konstigt....


Inte tillräckligt med material för att kunna svetsa i.Helt slut.
Tur att jag hade ett till liggandes :)


Ska bara fixa dit en 2" 30graders rörkrök till mitt slipon, så ska det på plats igen.

Undertiden så renoverar jag huvudbromscylindern fram.
Går igenom bromsoken fram, slipar kolvarna och gör rent för nya belägg.
Går igenom bromsoket bak och renoverar det innan nya belägg monteras.
Nu är alla oken och båda bromcylindrarna renoverade och i bra skick.


 

Bifogat

  • DSC_0024.jpg
    DSC_0024.jpg
    650 KB · Visningar: 111
Mera jobb i helgen.

Efter att ha stört mig tillräckligt länge på den svampiga gaffeln, så ringde jag S-racing.
3 dagar senare låg det nya fjädrar i brevlådan.
Nya, starkare fjädern i mitten original till vänster och till höger som det var för att jag skulle tycka det var ok.



Första provturen är gjord och det blev mycket bättre.
En fastare front med mera feedback. (fjäder samt distansen är det som används nu enbart)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top