U-joppe skrev:Jag har aldrig hört talas om en VFR låda som brakar ihop.
Du borde prova nån annans VFR. Det är bra så man vet vad som är typiskt och vad som är sjukligt.
Den tanken har slagit mig, men jag känner ingen annan VFR-ägare i stan.
I dag när jag körde så tänkte jag att kanske det bara är fel timing mellan kopplingshand och växelfot. Min vanliga timing har varit - gasa, släppa gas, koppla och växla i följd. Men om jag gasar, släpper gas, kopplar och väntar några mikrosekunder till innan jag växlar så fungerar det bättre. Slö koppling tänker man. Har aldrig haft sådana timing problem med att växla på alla andra hojar jag haft. OBServera att detta gäller alltså på lägre varvtal. På högre varvtal går det bättre.
Kanske gör jag så att efter jag kollar kopplingen i vinter och om det inte visat sig vara nåt fel där
så byter jag bara olja till våren och om samma problem uppträder så kanske jag skulle öppna upp igen och lägga på dessa 1.5mm brickor för att förstärka funktionen - eller byta lameller eller nåt...
Å du... Analysera inte så mkt. Bara åk och njut. Du har en VFR var glad och avkopplad istället... enligt vad jag har hört så ska "skiten" hålla!
Tror nu själv (äntligen) att det är startmotorkopplingen och kanske tyvärr också greppytan på drevet.