varför trassla med udda modeller med sämre prestanda..?
VFR är definitivt inte en udda modell. Serien kom först 1986 med ny förbättrad motor (kuggdrivna kammar mm) från föregångaren VF750 som på flera punkter var ganska dålig. VFR var hojen och konceptet som räddade Honda från att gå i botten eftersom hojen blev en succé.
vill ha en lämplig första hoj, dvs jag vill inte köra ihjäl mig. Jag tror tex. inte att en retta skulle vara lämplig för mig nu i början. Dessutom har jag hört att försäkringarna ska vara hyffsat billiga på VFRen.
Vill även ha en hoj som är lämplig att köra roadtrips med.
Trodde inte VFR var en udda modell utan en väldigt omtyckt hoj.
VFR är absolut en bra hoj, hade själv en VFR och vill gärna ha en igen.
Att åka med andra folk på SH är inget problem på gata om man kör VFR, där är det nog föraren som styr. Du kan gott och väl köra ihjäl dig på en VFR med, mycket bra drag redan från botten, och en toppfart över 240km/h.
Lite beroende på var du bor och hur gammal du är, så är VFR ganska billig, med generellt billigare är rena sporthojar att försäkra. Går alldeles utmärkt att göra långa roadtrips utan att få träsmak i ändan. Och även en passagerare kan sitta med förnöjt leende.
ah jag vettefan, no comments.. inte hört ngt illa om vfr, jag har iofs inte hört ngt alls om den. men för pengarna skulle jag nog ändå kika på R1, cbr eller kawa, iofs ev en ducce monster eller motard, vfr skulle nog vara det sista jag skulle kika på..
köra ihjäl sig? det vill vafrken du eller jag, oavsett 100 hk eller 180 så kan man göra bort sig, är man försiktig så kommer man långt.
men ang vfr eller t ex R6, så är det ju betydligt enklare att få tag i en annan v-låda till R6 om du råkar rasa en sån... tänk på utbud av beg-delar osv.
Vill grabben ha en VFR så vill han ha
Utbudet på dela till VFR, som inte är ett dugg udda är inte alls dåligt. De första modellerna börjar bli svårt att hitta tillbehör som passar, men efter 90-års modell är det inga problem. VFR är känd för sin kvalitet, och växellåderas hör inte till vanligheterna. På diverse mc-skrotar finns det ofta krockade VFR, och maskinella delar är inge problem att köpa så om man vill.
Vill du ha en VFR750 så köp en VFR750 och inte en R1:a eller en motard, det är ju totalt olika hojar med olika användningsområden.
VFR:en är INTE en udda hoj och den kommer förmodligen hålla dubbelt så många mil som en R1:a skulle ha gort.
Köp, är den inge rolig så byt till en R1:a året efter..
Jag håller med.
Till sist, 37 000 låter som ett bra pris. Förutsatt att hojen är så fin som den ser ut på bilden. Det finns äldre modeller att köpa i samma prisklass.
Om du köper en VFR och övar innan du kör upp på den, så kommer du inte ha mer problem med den än någon annan hoj som du vänjer dig vid. Visst styrstoppet kommer snabbare på en VFR än på en motard, och den är relativt tung, men det är inget konstigt alls.
Lycka till!