VFR 750 Fighter på gång

• Thread starter Thread starter Invalido
  • Start date Start date

Invalido

Guest
002.jpg
så här vacker blev den efter en tur i skogen:gnissla
nu ska den byggas om till fighter :va

Last edited:
Ouch, det gick bra med dig hoppas jag ?

Den där hojen skall det nog gå att bygga något trevligt av :)

nja det gick så där...axel urled..armbåge helt urled o e fracktur + en flisa o 3mån sjkuskrivning... men kan säga tur i oturen... har bättrat på mig ganska mycket nu efter 2.5 månader...tackar som frågar:)
tur i oturen kan man säga

Last edited:
Vilken årsmodell är det på VFR:en ?
Har den enkelsving ?

I sådanna fall kan jag rekomendera att införskaffa en blingbling bilfälg för t.ex. 1000-2000 kr (man behöver ju bara en till hojen så man kommer billigt undan).
Sen en smäkrare bakdel på kuppen och du har ett snyggt bygge.

Vilken årsmodell är det på VFR:en ?
Har den enkelsving ?

I sådanna fall kan jag rekomendera att införskaffa en blingbling bilfälg för t.ex. 1000-2000 kr (man behöver ju bara en till hojen så man kommer billigt undan).
Sen en smäkrare bakdel på kuppen och du har ett snyggt bygge.
det är en -95a har redan lite bilder...började skruva lite med en han får någon vecka sedan o det går fort fort!:) har köpt lite saker..

R6 bak år 99
mt 03 lampa
nya dämpare fram
plast + sadel
innerskärm
mätare
:D

FÅR LÄGGA BILDERNA SÅ HÄR DÅ DOM VAR FÖRSTORA ATT LADDA UPP:huvet
ja så långt har man hunnit...
den väger ca 210kg orginal o jag har säkert skruvat av 25kg skrot som ej behövs...
har börjat med mätaren! ja....kablar finns det gott om! jäklar! tur vintern e lång :gnissla

Last edited:
Kan du inte (åter-)använda originalkåpan? Den ser inte så trashad ut på bilden men det är den kanske?

Kul bygge iaf!:tummenupp Ska hålla utkik här framöver!
vänster sida var inte så fin...helt sprucken o fattades plastbitar :-(

nu har man monterat orginal innerskärm + ett lås jag komöver med 2st nycklar:) men denna mätare o alla sladdar gör att jag får väldigt mycket blod i mitt huvud!:huvet

o var tar min styrkrona vägen????

vänster sida var inte så fin...helt sprucken o fattades plastbitar :-(
Men du har väl plast från övriga delar av den kraschade kåpan? Då är det "bara" att pussla lite med bitar från den och sedan plastsvetsa lite. :tummenupp

Oj Invalido, skoj att se att du är på bättringsväg både med återhämtningen samt bygget. Ska bli intressant att följa bygget samt att få se en glimt fram mot sommaren då ! :)
Hur gick det med R6 svansen? Gick den så lätt på? svetsa osv?
Är verkligen inte hemma i det här forumet men hade vart skoj att skaffa lite baskunskaper för att själv börja mecka så fort som möjligt :)

Oj Invalido, skoj att se att du är på bättringsväg både med återhämtningen samt bygget. Ska bli intressant att följa bygget samt att få se en glimt fram mot sommaren då ! :)
Hur gick det med R6 svansen? Gick den så lätt på? svetsa osv?
Är verkligen inte hemma i det här forumet men hade vart skoj att skaffa lite baskunskaper för att själv börja mecka så fort som möjligt :)
jodå..r6 baken sitter på nu.. jag struntade i svetsen...bygdeihop den på annat vis:) jag är själv inte så van att bygga men jag brukar kunna måla upp en bild i huvudet om hur det ska se ut o brukar komma på bra lösninga o sen brukar det bli bra...konstigt nog:va fråga mig ej varför men gillar att klura ut saker...
ja du får införskaffa dig ett åk så du kan köra lite nästa år:tummenupp

Men du har väl plast från övriga delar av den kraschade kåpan? Då är det "bara" att pussla lite med bitar från den och sedan plastsvetsa lite. :tummenupp

jo...det e klart... men nu e saken den att den söndriga magen ligger på soptippen:näsblod blev trött på att se skiten o laga söndrigt plast o ville ha nytt,så jag får jaga fatt en mage som passar men gör det när detsom sistasak... om ingen hittar en till mig innan så klart:D

Last edited:
]
ser lite knepigt ut,behöver längre gaskabel o 2st andra sen ska det nog se ok ut:tungan

Last edited:
långt ifrån klart... blir massa småpill hela tiden men sprejade baken svart för att se hur det blir...ska ju lackas riktigt sen men det blir det sista ja gör....lär ta ett tag till:rolleyes:

DSC00074.JPGDSC00075.JPG
DSC00073.JPG

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...