VFR 400-tråden

Hej!

Jag har en VFR 400 i fint originalskick som jag funderar på att sälja.
Endast "slip on" som ej är original.
Om någon är intresserad, skicka ett PM.
 
Hej!

Jag har en VFR 400 i fint originalskick som jag funderar på att sälja.
Endast "slip on" som ej är original.
Om någon är intresserad, skicka ett PM.

Har du några bilder på hojen? tycker dom är såå grymt snygga! :kär
RC30´an har ju länge varit min absoluta drömhoj men den här är ju så nära man kan komma!
Vad pratar vi för pris? Har precis sålt min gixxer i veckan och hade väl inte tänkt handla förrän till våren men men.. :rolleyes:
 
Har du några bilder på hojen? tycker dom är såå grymt snygga! :kär
RC30´an har ju länge varit min absoluta drömhoj men den här är ju så nära man kan komma!
Vad pratar vi för pris? Har precis sålt min gixxer i veckan och hade väl inte tänkt handla förrän till våren men men.. :rolleyes:

Har skickat dig PM. Skicka över ditt mobilnummer så skickar jag lite bilder!:tummenupp
 
Hur skulle sh-mobben värdera en nc24? från -87, med drygt 6000 mil på mätaren, i ganska bra skick - det finns en och annan spricka i någon kåpa, men vi pratar om några millimeter till 2 cm runt skruvhål, de ser inte ut att vara omlackerade. Sadel osv är hel o fin, ett extra kåpset för bana finns. Dock det stora "men"et. Motorn är körd. Bakdäck nytt och nytt drivpaket medföljer
 
bara för att bumpa upp denna tråd lite så lägger jag upp en liten fråga här :P

hur ska man snygga till avgasröret, dvs ta bort rosten :D
 
bara för att bumpa upp denna tråd lite så lägger jag upp en liten fråga här :P

hur ska man snygga till avgasröret, dvs ta bort rosten :D

Synligt eller bakom kåporna? Jag kör gärna roterande stålborste, men det syns ju lite efteråt...
Kan posta en bild på en svetsskarv jag borstat om du vill se hur ytan blir...
 
Så bara borsta med stålborste? elelr måste jag typ köra på med typ autosol å så som man kör på alu?
 
mm precis det jag mena, men inget mer behövs då med andra ord?

sugen på nått helsys från ex tyga eller nått i titan. men det ger ju inget på våra hojar så känns ganska ondödigt hehe
 
image.jpg

Inte om du inte behöver bättre resultat än såhär.
Autosol är väl mer om man vill kunna spegla sig i grejerna?
 
ser riktigt nice ut, får la ta tag i det så det blir snyggt... sen funderar jag på att skaffa nya fotpinnar eller låta polaren göra nån liten adapter så jag kan höja de befintliga. Å ja kutsen skulle jag vilja höja oxå känns som att man sitter för lågt ner när jag börnat på zx6r å daytona 675.. men det får la komma sen :D
 
Att sitta långt ner är ju halva grejen, annars kommer det ju kännas som om det går mycket långsammare! Måste dona adaptermojjar till min med, säg gärna till om du hittar nån som kan dona till en nc24!
 
nä, fan sittställningen på gamla hojar ger jag inget för, ska va högt upp å långt fram över styret sen ska sadeln va smal. :P nu låter det som jag dissar hojen men hade den varit lite mer daytona aktig i sittställning så hade hojen vart super duper bäst :D

den e lixom redan 100 gånger bättre i kurvorna än ex en daytona men man vill ju ha mer :P
 
Last edited:
e la inte så svårt men tror att man bör göra en liten adapter eller en egen bakram för att flytta upp sadeln. hade man svetsat på en daytona bakram så hade den nog varit ungefär i samma höjd skulle jag tro.. men smalheten på sadeln hade varit nice.
 
Har inget å göra å kom på en idé, det skulle va kul med en 400cc träff nån dag, kanske i samband med nån bandag eller så? vad sägs?
 
finns ju massa i england jue, en tjej plockar ju ner sin hoj å säljer delarna på "Nc30/35 fair trade centre :) "på facebook. vet dock inte om motorn e hel, kanske därför hon säljer den i delar. Men även om motorn e till salu billigt så krävs det ju pengar så klart ;( :D



vad hände med motorn då? står säkert i tråden men orkar inte bläddra bak :D
ah, nu ser jag, å så frågade du om måtten på fotpinneinfästningarna å det hade man helt ignorerat... baaah om inte för sent så ska jag mäta imorgon, typ ett år för sent :D

Själv e jag äckligt impad över hur hållbara klumparna till motorer som sitter i våra små pärlor är, känner en och har hört om flera vars hojar har gått över 30k mil iof e det 750/800 modellerna men de små verkar vara minst lika hållbara som de stora. Det e la det gamla vanliga, service dvs oljebyten å ventiljusteringar vid varje 2400mil som gäller för att de ska hålla länge. Sen har de ju små eltroll då å att man måste justera förgasarna då å då. Min ex går äckligt tjockt nu men e grymt på stan :D

Iaf de känns fett mycket stabilare än ex en daytona 675 som jag va orolig att den skulle paja när som helst när den kom upp till ca 1700mil :P Oljeslukande dock super len motor å blåskärmande intrumentering, win 95 i maskineriet? :D

men iaf... vi måste fixa en 400cc träff... nu eller nästa år... ska fråga några gubbar på klubben som har kontakter för att se om det går att fixa.
 
Last edited:
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top