Vevstake/Ramlager byte Ktm 620

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
--------------------------------------------------------------------------------

Körde med min ktm 620 sc -00 så hörde jag att den började knacka i motorn. En polare hörde på den o sa att de troligtvis är ramlagerna som har gått.

Tog ut oljan ur motorn och magnetpluggen var som en igelkott.
Detta blir 3de gången vevstake och ramlager byts på 3år. föregående ägare har gjort de(har kvitton)
Blir fan så sur när man har köpt nått o sen ser man det rasa isär framför sig.
Har snackat med nygrens i ronneby, de skulle ta runt 5000kr och ca. 5 veckors jobb för det.

Ingen som känner igen detta och kan komma med en hjälpande hand eller råd hur jag ska gå till väga?

Mvh
 
5000 spänn? Dyrt, hade skaffat ProX stake, går på 2800 till en 525, borde inte vara mycket dyrare till en 620 kan ju jag tycka.

Ebos monterar för 900 spänn.

Edit: mät upp allt innan du sätter ihop det, hur rak axeln är och axialspel t.ex.
 
Last edited:
Om den har renoverats 2ggr innan är veven bara att slänga. När man pressar i och ur vevtappen deformeras alltid materialet och veven på en storstånka lever ett hårt liv nog ändå. En komplett ny vev går på ca 5kkr så det var inte mycket värre än först projekterat....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top