Vettigt pris på batteri?

jebb

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
1992, Suzuki, gsxr 750 wn
Jag har märkt att det finns olika skolor för detta med batterier...
Men efter vintern så var mitt batteri stendött och nu är det dags för ett nytt, frågan är ju då

Biltema 300-400kr
MC-handlare (orginaldelar) 1000-1300kr

någon som förespråkar det dyrare eller är det biltema som gäller?

Jag skulle köra på biltemas. om det nu skulle vara så kasst att det inte funkar kan du köpa 2 till och vara uppe i samma pris som ett orginal batteri..

(Jag har ett biltema batteri i min zx6r, stått hela vintern, och när jag provstartade den så var det hur bra som hellst. inte stått varmt..)

Biltemas Gel-Batteri funkar kanon, körde med i hojen, kör även med i bilen :)

Köp Feltemas, är ju 2 års garanti...
Jag skulle ladda den innan bruk. Köpte ett förra året och den va inte full laddad..

Oavsett var du köper batteri så ska du ladda det före användning....alla
batterier har en viss "självurladdning", och har det stått ett tag på hyllan så
har det naturligtvis inte full effekt.

Sen levereras inte alla batterier "fulladdade" till återförsäljarna heller, utan
det finns vissa som endast har en "basladdning", och som måste laddas före
användning för att uppnå rätt kapacitet.

KentW

Vill man gå på ett mellansteg finns Globals batterier där många faktiskt tillverkas av Globals underleverantör Yuasa!
Pris för originalbatteri till gixxern (Yuasa): 1795:-
Pris för Globalbatteri (tillverkat av Yuasa): 975:-

Köpte Biltemas gelbatteri för 350 spänn till tjejens hoj. Satte i det direkt och på med underhållsladdning, efter 15-20 minuter med CTEK var det fullt.

I samma veva kollade jag priset på yuasa originalbatteri på min Fireblade -00. 2489kr!!!

Biltema utan tvekan. Jag köpte ett nu (inte gel utan vanligt) och det fungerar utmärkt. Bra fart i startmotorn. :tummenupp

Köpte Biltema-batterier förra året. Ett till YZF 750R:en och ett till HD:n. Det till Yamahan har fått slita hårt p.g.a startproblem men har fungerat mycket bra och inte orsakat några problem. HD:n kräver dock en hel del av batteriet så i slutet av förra säsongen började jag märka att det inte var med i gamet. Fastän jag hade underhållsladdat det med min CTEK hela vinterna orkade inte startmotorn dra runt när jag skulle starta upp den denna säsong.

Såg att Biltema hade tre års garanti på sina bilbatterier och studsade gladeligen iväg för att lämna tillbaka det. Fick då vet att det är ett års garanti men man har tre års reklamationsrätt. Om jag hade kommit en månad tidigare hade garantin varit giltig. Det slutade med att jag fick plocka ett nytt batteri så det lär väl hålla denna säsongen och nästa vår får väl historien upprepa sig ...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back