Vettig väska för inrikesresor?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har varit tveksam till tankväskor av två anledningar. Man måste ju tanka hela tiden och då är de i vägen. Sen tänker jag att man riskerar att repa tanken.

Ska man köra med tankväska så funkar det jättebra om använder en med fästring som skruvas i tanklocket. Ligger aldrig emot tanken och knäpps loss jättesmart
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Ryggsäck/tankväska och lås fast krukan på hojen?

SW Motech Pro Sport kör jag med rätt ofta, rymmer 12-17 liter, dvs allt det du vill ha med utom hjälmen. Supersnabb att sätta fast och ta av med magnetiskt snabbfäste.

https://www.sporthoj.com/forum/threads/mina-intryck-av-sw-motech-pro-tankväskor.289860/#post-6506806
Hur stor är sport? Gravt sugen på en sådan men lite fundersam om den är ivägen och det daypack jag skall ha.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hur stor är sport? Gravt sugen på en sådan men lite fundersam om den är ivägen och det daypack jag skall ha.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
Den passar bäst på sporthojsliknande tank. Har du inget konstigt utstickande från styrkronan/styret eller ett behov av att ligga som klistrad på tanken så är den alldeles utmärkt. Själv tyckte jag daypack rymmer för lite för att ha på resa och för mycket för en dagstur/tur till jobbet.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Såhär blev det nu. Tyvärr blev det inte bra med telefonhållaren.
20220815_194115.jpg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Såhär blev det nu. Tyvärr blev det inte bra med telefonhållaren.
View attachment 475132
Trevligt att se att du hamnade på SWMotech - vad menade du med telefonhållaren (denna väska ser inte ut att ha möjlighet att lägga telefonen ovanpå locket (eller finns där ett Molle-fäste som jag inte ser?)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Trevligt att se att du hamnade på SWMotech - vad menade du med telefonhållaren (denna väska ser inte ut att ha möjlighet att lägga telefonen ovanpå locket (eller finns där ett Molle-fäste som jag inte ser?)
Jag har ett quadlockfäste på styret och telefonen tar antingen i väskan eller skymmer diverse varningslampor. Måste fixa något annat fäste som går att ha längre ut på styret där det har mindre diameter.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag tjackade en sportsbag i förra veckan och körde den på träff i Habo i helgen, funkade perfekt. Har en gps i hållare från styrstammen och det funkade hur bra som helst.
Bra med plats, langade ner regnstället, en vattenflaska och skivlåset i stora facket. Lite bars och grejer i ena ytterfacket och nycklar och proppar i andra.

Happy days! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top