Vett & Etikett

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu har det hänt igen http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=28173

Detta är inte allt för ovanligt, ett problem med just forum är att dom som är nya och inte känner dom andra bör läsa och fundera lite innan dom skriver, vi har råkat ut för detta flera ggr och det är lika tråkigt varje gång.

Att kasta sig in som helt okänd med tuff attityd blir oftast fel, bättre är att ligga lågt och känna sig för lite försiktigt.

Ordet är iof fritt men om man vill träffa nya kompisar så bör man hålla igen lite tills man lär känna varandra, ironi är det roligaste som finns när man känner varandra väl och är säker på att motparten inte blir sårad på riktigt.

Dom flesta som skriver på forumet är sig själva, en liten klick är dock av dubbelnatur och dom vet man aldrig var man har, ibland så skenar dom iväg som galna och kastar ur sig skit till höger & vänster på forumet, när man sedan träffar dom irl så har man en viss bild hur individen är, men blir ofta förvånad när det visar sig att bråkmakaren är jättetrevlig och rent av lite blyg & ödmjuk, klara tecken på dåligt självförtoende enligt vissa.

Jag är tyvärr lika galen som jag verkar och det kan dom flesta intyga :gnissla

Vem som helst med högre IQ än en åsna borde väl fatta att man inte kan kasta sig in med nordens sämsta attityd och sedan vänta sig att bli mottagen med öppna armar.....eller?

GSXR1100R skrev:
Jag är tyvärr lika galen som jag verkar och det kan dom flesta intyga :gnissla

Är det så att du är fotogenisk också? Dvs du ser mycket värre ut i verkligheten :confused:
/F.
Edit: Lixom jag ;)

Meh hallåh. Man fårr vel va tuff omman vill. JAg täncker i ala fall inte va snäl.

(Hur ser man skillnad på om någon är ny eller bara har bytt avatar eller namn? Nu står det ju inte tuffa saker som "Ultraspammer" och sånt.)

men är det ett problem då?
Hans inställning är ju väl tilltagen när han inte ens träffat de han pratar med.
Men det kan bli så när folk läser här på frumet och lär sig "känna" folk via deras inlägg, sen kommer det en känga från dessa och man fattar ingenting eftersom man aldrig uppmärksammat personen.
Sen är ju detta forum mycket uppbygt runt vissa grupper som träffas privat, det kanske är hårt för en del som gärna vill vara med i communityn och inte känner nån.

Personligen är jag bara intresserad av forumet, men så är det inte för alla.

-Lowrider- skrev:
Hoppas inge tar illa upp över mina inlägg! Allt jag skriver är oftast med ironi,,men kanske kan uppfattas som lite kaxiga, och det är ju som ni skriver,,man måste känna personen om man ska förstå om det är skämt eller inte! Och jag som många andra har ju aldrig träffat er andra här inne,,
Så ta inte illa upp! :hej

En del sitter o svär över innehållet i morgontidningen, men jag brukar titta på dina inlägg och svära över dem på frukosten.

-Lowrider- skrev:
:D :D :D ber om ursäkt om dom kan missuppfattas,,jag och min umgängeskrets brukar vara råa på ett hjärtligt sätt mot varandra,,vilket lätt gör att man alltid uppträder på det sättet! Men som sagt vi känner inte varandra så då kan det vara svårt att förstå.

Äsch jag fånade mig bara för att du skrev det där inlägget.
Alla kan inte gilla alla och sen är det ju olika hur vi är på forumet med, man kunde ju sitta och skriva enbart snälla saker i varje inlägg om man ville.

Tycker det bästa sättet att få veta vad som menas är att använda smilisar

Whohoo, allvarliga saker det här med internetetikett. :rolleyes:
Å ena sidan - Vem orkar bry sig
Å andra sidan - Alla är vi olika
Å tredje sidan - Man får tydligen inte tycka saker om folk man inte känner
Å fjärde sidan - Smidighet är en dygd

GSXR1100R skrev:
Vilket då, det jag skrev eller det på den andra länken?

jupp!! det jag menade var länken och killen med problem :kocko

inte det det du skrev :4skrika :gnissla

nä!! ni är så jävla taskiga nu byter jag till lunar istället :( :rolleyes:

Foggy skrev:
Är det så att du är fotogenisk också? Dvs du ser mycket värre ut i verkligheten :confused:
/F.
Edit: Lixom jag ;)
Dina skinkor ser fina ut iaf på din avatar :tummenupp

Kan vi ta det här från början så alla (jag, bland andra) förstår? :va

Gustav1 skrev:
Kan vi ta det här från början så alla (jag, bland andra) förstår? :va
Orkar någon skriva sakta så att Gustav1 inte känner sig utanför, han kan inte läsa fort så snälla skriv långsamt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti