Vetenskaplig grund

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
I helgen satt jag och en kompis och filosofera över livet.:fyllisar Vi kom även in på en vetenskapligt teori som man borde göra en doktorsavhandling på. Det är nog ganska enkelt då den i huvudsak är klar…..Tänkte dela med den till er för random kommentarer.:banana

Hela universum strävar efter att finna jämnvikt. Jordklotet tex är perfekt balanserat och bara en liten lutningsgrads förändring så kommer det att påverka hela jordklotet för att därefter återuppstå i en ny balans (då troligen utan människor eftersom en helt ny atmosfär uppstår). Några fler ex för att bevisa min tes:
Finns en pluspol så motverkas den av en minuspol.
Finns det värme finns det även kyla.
Finns det en gas finns det också en broms
Går någonting in så kan den även gå ut.
Finns det en inkomst finns det utgift.
Är det en kul fest på krogen så blir det huvudvärk och ågren över alla pengar som försvann.
Uppstår det dragkraft så…. Ok ni är med på resonemanget.
Slutsats: jag har fått döttrar, det beror således på att jag är väldigt manlig(?):yoparty :fakta

Min far har sju döttrar, och han är den "man" i min omgivning som jag anser vara minst man.
Men det beror inte på att han har fått sju döttrar.

Mkt handlar nog om hur du beter dig i olika situationer. Och det som är manligt i mina ögon är kanske inte är så manligt i dina ögon...

Folk köper sportbil och sporthoj eftersom det anses vara "penisförlängare".
Jag köpte en Versys eftersom de anses vara en penisförminskare.

Jag menar, vaffan, man vill ju inte skrämmas!

Jag tjör långford för den är bra att klappa på rådjur med.

Jordklotet tex är perfekt balanserat och bara en liten lutningsgrads förändring så kommer det att påverka hela jordklotet för att därefter återuppstå i en ny balans (då troligen utan människor eftersom en helt ny atmosfär uppstår).
Vad i helvete menar du med detta?

är det inte så att din fru har väldigt starka gener och du lite svagare, därför du fått döttrar? jag vet inte, undrar.

vet iaf att det bara är kvinnliga gener som kan få tvillingar.

är det inte så att din fru har väldigt starka gener och du lite svagare, därför du fått döttrar? jag vet inte, undrar.

Hrm, döttrar ärver mer från far än mor. Således är det manligt övertag som ger döttrar. För just.. ehm, balans? Ja det bekräftar ju trådskaparens tes..

Hrm, döttrar ärver mer från far än mor. Således är det manligt övertag som ger döttrar. För just.. ehm, balans? Ja det bekräftar ju trådskaparens tes..

okej! :tummenupp
ja då är TS en riktig man, eller åtminstånde starka gener.

Kvinnan avgör om hon släpper flera ägg samtidigt så det stämmer.

I fallet om det blir döttrar eller söner är det en kombination av vilka spermier som kommer fram (vilket såklart avgör könet) och vilka som överlever när väl ägget befruktats.

Njaaa ... man kan ju även se det som att samma egenskaper tenderar att trivas på samma plats.

Hela jorden är balanserat osv så att människor kan bo här -> massa människor bor här -> flera blir det

Pluspol beror på att minusladdning samlats dit det fanns minusladdningar från förr.

Värme startar processer som leder till mera värme (solen typ då)

Om man kan använda gasen använder man den mera och det finns inte alls bromsar på allt som har gas (gräsklippare, speedwaycyklar osv, båtar osv)

Populära ställen går ofta mer än en in i.

En riktigt kul fest håller igång sig själv även dagen efter.

Så slutsats: Du har fått döttrar eftersom i din omgivning finns redan flera kvinliga individer, du och flickornas mor :tummenupp

Jag tror på naturligt urval.

En kvinna behöver inta vara fysiskt framstående (eller för den delen intelligent) för att få para sig. Svaga (och dumma) människor "tjänar" på så vis på att avkomman är av honkön. Chansen blir då större att avkomman i sin tur får reproducera sig.

Jag vet inte vad mitt barn har för kön än då det är i jäsningsfasen :D

Har hört att jaktplanspiloter oftare får döttrar än söner eftersom starka g-krafter påverkar överlevnadsmöjligheterna för "killspermier" negativt.

Har också hört att tjejer som bantar eller äter kost som har lite proteiner under tiden inför graviditeten oftare får döttrar.

"Jordklotet tex är perfekt balanserat"

senast jag kollade så var den lätt päronformad.

Och resultatet av ditt senaste syntest? FAIL? :tungan

Last edited:
Jag tror på naturligt urval.

En kvinna behöver inte vara fysiskt framstående (eller för den delen intelligent) för att få para sig. Svaga (och dumma) människor "tjänar" på så vis på att avkomman är av honkön. Chansen blir då större att avkomman i sin tur får reproducera sig.

Ingen som högg på den tesen? Trist!

Jag såg ju lite fram emot att bli avhyvlad av förorättade fäder. ;)

Mannen bestämmer iaf könet på barnet. Så behöver inga gräla om det.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Spermie

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back