vet du var huvudstaden ligger?

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
USA vågar man inte släpp lös med några raketer :gnissla

Trots att USA har fört krig i Irak i tre år, invaderat landet två gånger, omnämnts i nyheterna i stort sett varje dag, vet två av tre unga i USA inte var Irak ligger.

I en studie utförd av National Geographic kunde inte 63 procent av de tillfrågade ungdomarna mellan 18 och 24 peka ut Irak på kartan. Ännu färre kunde peka ut Israel och Iran.

Bara hälften kunde peka ut vart i USA New York låg.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=541856&previousRenderType=3

Att inte kunna peka ut irak, israel och iran är nog inte så ovanligt,
men att inte kunna peka ut New York :rolleyes:

Jag kan kanske inte peka ut irak på kartan, jag skulle nog missa på att peka ut den exakta positionen till brüssel, paris, hamburg och en massa andra städer i den europeiska unionen. Fan va dum jag är.

KGK skrev:
...

Bara hälften kunde peka ut vart i USA New York låg.

...

De kanske hade dödskoll på Washington?

honkiie skrev:
2134755 Jag kan kanske inte peka ut irak på kartan, jag skulle nog missa på att peka ut den exakta positionen till brüssel, paris, hamburg och en massa andra städer i den europeiska unionen. Fan va dum jag är.

Asså, just Irak och Israel borde runt 100% av amerikanarna faktiskt lösa. Det rullar ju trots allt på tv allt som oftast, och tv är ju en nationalsport.

Älvsbyn däremot skulle jag nog personligen gå bet på...

honkiie skrev:
2134755 Jag kan kanske inte peka ut irak på kartan, jag skulle nog missa på att peka ut den exakta positionen till brüssel, paris, hamburg och en massa andra städer i den europeiska unionen. Fan va dum jag är.

Ja, verkligen!

Huvudsaken är väl att de som skickar iväg bombplanen vet var platserna ligger. Annars blir det lite jobbigt...

Ja man börjar verkligen undra om dom är så dumma som man får höra!

Har sett ett klipp där någon reporter frågar om vilket land dom ska invadera efter irak, och där säger många att man ska anfalla Frankrike :D Någon kom med kommentaren att "dom var emot att vi invaderade irak". Många visste inte heller vart d låg, en trodde att d låg i Asien :D

En kompis som har pluggat i USA säger att många verkligen är riktigt pantade och vet typ ingenting om varken USA eller omvärlden.

Är genomsnittsjänken verkligen så dum som många vill få d att låta?

Och trots att dom är så dumma är det nationen med flest Nobelpris.
Jag får inte det att gå ihop, är jag korkad kanske?

honkiie skrev:

Jag vet.

Victor skrev:
2135955 Och trots att dom är så dumma är det nationen med flest Nobelpris.

Antagligen är intelligensen fördelad som de ekonomiska tillgångarna, några får väldigt mycket och de övriga får dela på resten!

Jag har iofs träffat (dvs, pratat med) fler vettiga amerikaner än korkade men det har å andra sidan varit utanför USA; möjligen stannar idioterna hemma.

Jag tror visserligen inte att den genomsnittlige amerikanen är mindre begåvad än den genomsnittlige svensken, rent intelligensmässigt. Dock är de, liksom alla människor från stora länder, i huvudsak intresserade av inrikespolitik. Vad som händer utanför gränserna har inte så stor betydelse för gemene man.

Man måste skilja på ren intelligens och allmänbildning.

-Rosen- skrev:
2135988 gå in på http://www.shelleytherepublican.com så ser ni beviset på att det finns stendumma amerikaner.

Gå in på www.sporthoj.com så ser du tunga bevis på hur dumma svenskar är.

Coola Ola skrev:
2135981
Jag har iofs träffat (dvs, pratat med) fler vettiga amerikaner än korkade men det har å andra sidan varit utanför USA; möjligen stannar idioterna hemma.

Visst, idioterna bor ju i Nebraska och Ohio (peka ut dem på en karta ni) och alla värdsvana coola snubbar luffar runt i Europa istället för att åka på springbreak.
Jag tror inte för en sekund att Franska eller Svenska bönder är smartare. En annan form av bildning kanske.
Skilj på bildning och intelligens.
Som T-rex påpekade oxå, att starta en tråd och nämna USAs huvudstad men sen babbla om New York är lite... roligt?

Edit:
Fakk, McB snodde mitt inlägg.

Victor skrev:
2136001 Visst, idioterna bor ju i Nebraska och Ohio (peka ut dem på en karta ni) och alla värdsvana coola snubbar luffar runt i Europa istället för att åka på springbreak.
Jag tror inte för en sekund att Franska eller Svenska bönder är smartare. En annan form av bildning kanske.
Skilj på bildning och intelligens.
Som T-rex påpekade oxå, att starta en tråd och nämna USAs huvudstad men sen babbla om New York är lite... roligt?

Edit:
Fakk, McB snodde mitt inlägg.

:klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar :klappar

-Rosen- skrev:
2135988 gå in på http://www.shelleytherepublican.com så ser ni beviset på att det finns stendumma amerikaner.

Det där måste ju vara en skämtsida. Jag menar:
As for “bias”, I am not a “Microsoft Fan-boy” or any of the hundreds of more offensive things I have been called. I do however admit an admiration for the company that gave us the modern computer and invented both the Internet and the world-wide web. Where would we have been without Microsoft? Perhaps typing obscure Russian commands into a barely comprehensible command-prompt on a Chinese made computer.

Edit: Nu är jag säker.
There was no need to download a web-browser for Windows (Microsoft thoughtfully decided to integrate one with their operating system), so instead we downloaded a small shareware productivity utility called “BonziBuddy”.

Last edited:
McB skrev:
2135996 Jag tror visserligen inte att den genomsnittlige amerikanen är mindre begåvad än den genomsnittlige svensken, rent intelligensmässigt. Dock är de, liksom alla människor från stora länder, i huvudsak intresserade av inrikespolitik. Vad som händer utanför gränserna har inte så stor betydelse för gemene man.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_IQ

:fakta

Jänkarna är arroganta, trångsynta och värst av allt, dom vet om det men bryr sig inte då dom anser sig stå över resten av världen...

Och trots att dom är så dumma är det nationen med flest Nobelpris.

160 jänkare har fått Nobelpriset (av över 270 miljoner), jämför detta med Sveriges 18 så får vi ett betydligt högre nobelpristagare per capita

Last edited:
mini-knutten skrev:
2136011 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_IQ

:fakta

Jänkarna är arroganta, trångsynta och värst av allt, dom vet om det men bryr sig inte då dom anser sig stå över resten av världen...
[/I]

IQtest kan vara jämförbara när det handlar om homogena grupper. Det tycker jag inte att den där listan gör.

Edit: Mera tillägg:
mini-knutten skrev:
2136011
160 jänkare har fått Nobelpriset (av över 270 miljoner), jämför detta med Sveriges 18 så får vi ett betydligt högre nobelpristagare per capita

Ja, men nu generaliserade vi ju så bra så jag fortsatte lite med det.

McB skrev:
2135996 Jag tror visserligen inte att den genomsnittlige amerikanen är mindre begåvad än den genomsnittlige svensken, rent intelligensmässigt. Dock är de, liksom alla människor från stora länder, i huvudsak intresserade av inrikespolitik. Vad som händer utanför gränserna har inte så stor betydelse för gemene man.

hehe, jag vet att den genomsnittlige svensken inte är så speciellt intelligent den heller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg