Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-Rosen- skrev:2136072hehe, jag vet att den genomsnittlige svensken inte är så speciellt intelligent den heller.
?Rocky skrev:2136086He he jag vet, du bekräftar det titt som tätt.![]()
förstår inte, förklara eftersom att jag är så dumRocky skrev:2136157Humor.

bjorasen skrev:2135930Ja man börjar verkligen undra om dom är så dumma som man får höra!
Har sett ett klipp där någon reporter frågar om vilket land dom ska invadera efter irak, och där säger många att man ska anfalla FrankrikeNågon kom med kommentaren att "dom var emot att vi invaderade irak". Många visste inte heller vart d låg, en trodde att d låg i Asien
![]()
En kompis som har pluggat i USA säger att många verkligen är riktigt pantade och vet typ ingenting om varken USA eller omvärlden.
Är genomsnittsjänken verkligen så dum som många vill få d att låta?
kan det inte bero på hur mycket de VILL lära sig om omvärlden också. jag har själv inte lärt mig så mycket geografi i skolan utan har mest snappat upp det som jag sett på tv och läst i tidningar.zoddri skrev:2136235Genomsnittsjänken är knappast så mycket dummare än genomsnittssvensken, men just geografi verkar inte vara deras paradämne.
Jag talade med en kille från USA som läser på samma program som jag och förklaringen verkar helt enkelt vara att de inte läser geografi som vi. (Även om man ibland tvivlar på att svenskar gör det med tanke på hur mycket ni kan om era grannländer..)
I hans skola läste de istället lite geologi och annat som har med själva jorden att göra och så var det klart med det. Var andra länder ligger och hur deras eget land ser ut finns inte på schemat.
-Rosen- skrev:2136275kan det inte bero på hur mycket de VILL lära sig om omvärlden också. jag har själv inte lärt mig så mycket geografi i skolan utan har mest snappat upp det som jag sett på tv och läst i tidningar.
jag är HELT säker på att jag aldrig har läst om kryptogamer och fanerogamer i skolan (jag vet inte ens vad det är).Victor skrev:2136292Okej, men hur mycket kan du rabbla om kryptogamer och fanerogamer? För det vet jag att du läst om du gick i svensk skola. För en tibetan kanske det är solklara saker.
Förresten, heter det verkligen tibetan? Jag kan nog inte peka ut Tibet på en karta heller.
Edit: Det var faktiskt mitt paradämne i plugget och alla verkar helt glömt bort att vi läste det.
jo de flesta svenska barn kan peka ut iaf nordens huvudstäder. men som zoddri sa så verkar de inte ha samma vikt på geografi som i sverige over there.Meissner skrev:2136473Men jisses, det är inte många svenskar som inte kan peka ut Stockholm, Malmö, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors osv.
Jag vet att USA är större, men när de inte ens kan peka ut New York så är ju något galet.
Meissner skrev:2136473Men jisses, det är inte många svenskar som inte kan peka ut Stockholm, Malmö, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Helsingfors osv.
Jag vet att USA är större, men när de inte ens kan peka ut New York så är ju något galet.

Victor skrev:2135955Och trots att dom är så dumma är det nationen med flest Nobelpris.
Jag får inte det att gå ihop, är jag korkad kanske?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |