Versys

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Kanske skulle fixa mig en sådan ruta jag med.........

Det handkåpor och värmehandtag :)
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Det är en grymt härlig hoj Turbotobbe. Synd att du bor i andra änden av landet, för jag ska avyttra min pärla hade jag tänkt. 320 mil på en grön -08 med packväskor och kraschpuckar. Aldrig använda :p.

//Robert

Haj
Jo för tusan vad den gick för att vara en 650...hehe
blev en svart versys -08 för 53000kr som gått 50 mil..
drog den på vägen och jag säger bara fy ### vad den gick.

bra för mig som bara är 174 cm lång

mvh tobbe
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Var ute och övningskörde idag för första gången!!!

men undra lite om versysen inkörning?? min har gått 78mil och när jag stod på tomgång kunde jag höra ett tickade ljud som en ventil eller nått och sedan bara försvann det?? Någon som upplevt liknade?

Blir nog ett samtal till kawasaki...

MVH tobbe
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
En hojmotor går ju aldrig så tyst som en bilmotor pga skarpare kamaxlar och avsaknad av ljudisolering.
Min tickar också litegrann, men det har den gjort från dag ett. Ett normalt tickande dock som låter som ventilspelet.
Skulle kanske kunna vara att dreven i lådan ligger och låter lite. Tickar den på låga varv med belastning också?

Om du får ordning på ticket och det är onormalt tickande så posta gärna det.

//Robert
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
En hojmotor går ju aldrig så tyst som en bilmotor pga skarpare kamaxlar och avsaknad av ljudisolering.
Min tickar också litegrann, men det har den gjort från dag ett. Ett normalt tickande dock som låter som ventilspelet.
Skulle kanske kunna vara att dreven i lådan ligger och låter lite. Tickar den på låga varv med belastning också?

Om du får ordning på ticket och det är onormalt tickande så posta gärna det.

//Robert

Kan ej säga om den tickar när jag kör... men när jag stod stilla gasade så försvann ljudet imellanåt... kan vara växelådan som spökar för det smäller rätt så bra när man lägger i 1:an..

har du fått en baktändning någon gång???

Fan jag tror att det har hänt någon!!!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Min uppfattning är att Versysen har en ganska så ljudlig motor. Hojen är ju en billig m,odell så jag antar att de inte har jobbat så mycket på att få den helt tyst. Sådana saker kan tillverkarna lägga massor med pengar på annars.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
kan vara växelådan som spökar för det smäller rätt så bra när man lägger i 1:an..

Att lägga i ettan på en hoj är en ljudlig upplevelse om man jämnför med att göra detsamma på en bil. Alla hojar jag har kört har klonkat en del när man petar i ettan. Om man fjösar och velar när man lägger i ettan kan det skramla på ordentligt så man måste vara distinkt och bestämd när man lägger i växel.

Det enda jag stör mig på på min hoj är surrandet från plasten framför instrumenteringen som uppstår när jag håller 3000-35000 varv.


Bara en liten allmän fundering....
Vilket varvtal brukar ni försöka jobba kring?! Ligger man och kör landsväg så får det ju oftast bli högsta växeln med undantag för när man ska köra om men vilket varv försöker ni ligga på vid mer aktiv körning eller körning i lite mer tät trafik?
 

nordicbiker

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Norr om Stockholm
Hoj
KTM 690 Enduro + någon annan hoj för gamla gubbar...
"Det enda jag stör mig på på min hoj är surrandet från plasten framför instrumenteringen som uppstår när jag håller 3000-35000 varv."


Jag lyssndade lite mer nogrant idag (och utan öronproppar) och kan höra samma vibrationsljud - men bara mellan 3000 och 4000 varv. Min gå inte alls upp till 35.000! :D

Hur som helst: ska undersöker saken så snart jag har den tilbaks från första servicen - eller bättre: ringer AVA i morgon biti och be de att fixa detta! Hörde av någon som klämmde små gummibitar från O-ringar in mellan plastdelarna och där försvann ljudet. Det kan vara så enkelt!
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Byta?

Hej,

Någon som vill byta sin Versys mot min Suzuki SV650S -06?
Uttagen ny av mig i våras, gått nästan 600 pendlarmil på E20 till och från jobbet.

Jag vill byta då det är lite för sportig sittställning för bekvämt pendlande på Suzukin (eller håller jag på att bli gammal kanske?).

Hojen är helt original förutom ett LeoVincie slipon. Köpt och servad på MC-Kompaniet.
 

Bifogat

  • xgc238[1].JPG
    xgc238[1].JPG
    161.1 KB · Visningar: 143

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Någon som har huggers eller bellypan på sin versys:confused:

Har kolla på ERMAX.FR... inte billigt

Någon som har andra alternativ??:banana
 

kawaer5

Versyer
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Onsala
Hoj
Kawasaki Versys 650 -07
Limma dit en "figurklippt" liten gummimatta på plastytan ovanför svingen, som
hänger ner framför bakhjulet.
Det har jag gjort och det skyddar bättre än hugger o kostar ca. 35 kr, på
Micro el liknande affärer (metervara)
 

BigT

Guest
Limma dit en "figurklippt" liten gummimatta på plastytan ovanför svingen, som
hänger ner framför bakhjulet.
Det har jag gjort och det skyddar bättre än hugger o kostar ca. 35 kr, på
Micro el liknande affärer (metervara)

Blev det snyggt då? :tungan Hade varit intressant med en bild! :tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Någon som monterat handtagsvärmare eller handtagsskydd på sin Versys?

Skulle vara intressant att veta varifrån ni beställt isåfall och vad det kostade samt era erfarenheter av monteringen.
 

UbiOne

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Sthlm
Hoj
Svart Tiger 800 ABS -12
Någon som monterat handtagsvärmare eller handtagsskydd på sin Versys?

Skulle vara intressant att veta varifrån ni beställt isåfall och vad det kostade samt era erfarenheter av monteringen.


Hej! Jag är ny här på sporthoj och har just hämtat min blåa fina Versys -08. Körde hem den fem mil i onsdags kväll.....3 grader varmt här i Sthlm. Det bet lite i tassarna...men nu står min pärla och väntar i garaget tills det blir säsong. Hantagsvärmare hade inte varit helt fel. :). Vet dock inte mycket om eftermontering av värmare. Ville bara "säga hej"!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top