Versys

Jag har ett Bagster tanköverdrag (svart) till en Versys 650 till salu ifall nån här skulle vara intresserad. PM:a mig isåfall.......
 
Ja den låter en del men inte överdrivet mycket! Kedjan för hårt spänd? Dags att smörja kedjan? (jag smörjer min var 30.e mil)
Sen beror det vilken mc du har kört innan och är van med.

// J
 
Jag har köpt en Versys 650-08 med fästen för sidoväskor. Fästena för dessa är ju en hel ramkonstruktion som inkluderar passagerarhandtagen m.m... nån som vet om det går att få tag på orginalhandtagen...? Tänkte om man skulle vilja köra utan väskor och inte gillar det där "fackverket"......
 
Det går antagligen att köpa hos närmsta Kawasakiåterförsäljare, Ebay eller möjligen MC-skrot.
467:- verkar listpriset ligga på per handtag som har artikelnummer 46075-0057 samt 46075-0058.
 
Jag säljer min eller ja frun vill att jag säljer då den bara står. Låga mil all utrustning utom Abs då. Värmehandtag ,väskor,gps mm. Bild finns i denna tråd. Den gröna.

Aldemo@ hotmail.com
 
Ja den låter en del men inte överdrivet mycket! Kedjan för hårt spänd? Dags att smörja kedjan? (jag smörjer min var 30.e mil)
Sen beror det vilken mc du har kört innan och är van med.

// J

Har vant mig med ljudet nu efter en säsong. Är helt nöjd med hojen.
Körde GTR förut.

/Allan
 
Städade lite här hemma. Hittade detta gps fästet. Original Kawasaki. Om någon vill ha kan jag tänka mig att skicka iväg det för......... säg 250kr?

Komplett förutom en distans. Kan använda brickor istället :)

bild.JPG

Skicka pm.
 
Jag har en versys 650 abs 2012 och planerar en resa till nordnorge i början av aug i år som kommer hamna på runt 250-300 mil och har lite tankar på hojen och hur den är att köra så långt?

Hur är komforten för förare och eventuellt passagerare(om jag lyckas övertala sambon)?
Hur långt brukar ni snitta per dag? vill inte stressa mig igenom turen utan vill stanna och uppleva saker efter vägen också, ha läst så olika hur vissa vill köra 30 mil om dagen och andra 50 mil.
Rekommenderar ni att man köper extra tillbehör till hojen, värmehandtag, väskor osv?

Det ska bli min första långtur på mc och ser verkligen fram emot den, googlar bilder på Lofoten och drömmer mig bort=)
 
Min upplevelse av Versysen är att den är riktigt bekväm som touringhoj med tanke på hojtypen.
Jag körde hem min till Stockholm i princip nonstop från Löddeköpinge(runt 60 mil) när jag köpte den och hade inte direkt några krämpor när jag kom fram. Min längd är ca 1.85.

Att ha en passagerare kan nog bli lite trångt om inte båda är nätta, då vill man nog ha en lite större hoj(Versysen är ju trotts allt en ganska liten och kort hoj).
 
När jag hade min körde jag några etapper på runt 80-100 mil under en dag. Tyckte hojen funkar riktigt bra för det!
 
Härligt att höra! 80-100 mil är bra pressat!

Håller med om att det är en kort hoj, kanske är värt att åka iväg med sambon på en weekend innan långturen och se hur det känns! :)
 
Har för mig att benvinkeln var det enda jag tyckte ev kunde bli lite jobbig. Men det brukar ju lösa sig om man rör sig lite i sadeln ibland.
 
Jahapp...då var man plötsligt ägare till en Versys 09a med ABS. Kört en sån här hoj en gång tidigare och var sugen på att byta från custom till denna.

Fick den till ett ganska ok pris också måste jag säga...

Mkt nöjd så här långt förutom ett par saker som ni kanske kan ha tips om!

Kåpan runt instrumenteringen skakar som en skallerorm vid lägre varv. Hur har ni löst det?

Bromsvätskenivån fram var låg fast beläggen och slangar såg ok ut...vad kan detta bero på?
Kan inte se nåt alls i fönstret...ska fylla på omgående men kanske läge att byta också?

Rutan var vänd upp och ner av förra ägaren, han tyckte det hjälpte.
Jag tycker dock det blåser rätt ordentligt runt huvudet trots att vi är nästan lika långa.
Nån som testat vända den och har det i så fall funkat sämre eller bättre?
 
Hej

Tänkte sänka min Kawasaki Versys 650 med ett lowering kit från motowerk. Sänkningen borde bli ca 45mm.
Kan det få negativa effekter på köregenskaperna? Nån som testat?
Anledningen till att jag sänker den är att jag inte når ner med fötterna på marken.
 
Back
Top