OLJEKYLD GSXR
FÖRBJUD STARSTRIKER
Det drog ihop sig för 600-mila på nygixxern och att lämna den till AVAs trevliga och kunniga meckar var av någon anledning aldrig ett alternativ, och att åka till Rotebro kändes långt. Ringde därför till Pro street mc i Tullinge och bokade en tid. Redan på telefon var de mycket trevliga och hjälpsamma trots att det är hög belastning i verkstaden vid vår-tider. Rullade dit i onsdags för att lämna cykeln inför servicen på torsdagen och tas emot av en lite stukad men glad Superbikeförare ( Sorin Dragos) som hade parkerat sin SB-gsxr1000 i räcket på Anderstorp några veckor innan. Ställningen han hade runt överkroppen så inte så bekväm ut. Det blev av naturliga skäl en del hojsnack, där vi bland annat kom fram till att vi hade en gemensam bekant och att en gsxr1000-03 var drömmen "eftersom den var snällare och kanske inte kastar av en i 170 blås"
. Förutom vanlig service så skulle han även kika på mina frambromsar som låter illa och har lite taskigt bett. Passade på att kika på hans något trasiga SB-hoj innan jag försvann hemåt.
Priset var efter listan, 1595+material, vilket med 300V-olja och filter skulle landa på ca 700:- .
När jag knallade in med hjälmen under armen nästa dag och och skulle betala så blev jag emottagen av den andra mecken, en större man med pondus (ölmage
) , som efter att ha försvunnit in på kontoret en snabbis meddelade att det kostade 1800:- ink. allt! Va
sa jag och såg ut som en fågelholk. Ja, tyckte han, det tog ju inte längre tid, så då kan vi ju inte ta betalt för mer!! Detta trots ett fast pris, som han utan problem kunde ha debiterat mig! Gissa om jag blev glad, massor med hundralappar som jag kan köpa bensin för istället
Så efter ytterligare en stunds hojsnack med mecken och en av hans kompisar, om hur det var på den gamla goda tiden när de tävlade (90-tal gissar jag), så tog jag farväl och for hemåt på min nyservade hoj som nu faktiskt hade lite mer bett i hejdarna, sen blev det åka med Freppa och provkörning av ett Monster S4, men det är en annan historia.
Kontentan är att jag tycker att Pro street mc känns kompetenta och gav mycket bra service både på telefon och i verkliga livet, fick förtroende för killarna där. Därför vill jag ge fem
av fem möjliga!

Priset var efter listan, 1595+material, vilket med 300V-olja och filter skulle landa på ca 700:- .
När jag knallade in med hjälmen under armen nästa dag och och skulle betala så blev jag emottagen av den andra mecken, en större man med pondus (ölmage

Så efter ytterligare en stunds hojsnack med mecken och en av hans kompisar, om hur det var på den gamla goda tiden när de tävlade (90-tal gissar jag), så tog jag farväl och for hemåt på min nyservade hoj som nu faktiskt hade lite mer bett i hejdarna, sen blev det åka med Freppa och provkörning av ett Monster S4, men det är en annan historia.
Kontentan är att jag tycker att Pro street mc känns kompetenta och gav mycket bra service både på telefon och i verkliga livet, fick förtroende för killarna där. Därför vill jag ge fem