Verkstadsberöm, som lite kontrast (Pro street mc)

jP skrev:
(Tyvär är det ofta så att mindre o/eller nystartade firmor har långt bättre serviceanda o good-will jämfört med sedan länge etablerade firmor som har råd att torska kund efter kund då ny-tillströmingen av kunder i storstäder är så pass stor)

Prostreet har ju hållit på par år fast dom har flyttat till nya lokaler.

/N

Vilka märken är dom auktoriserade av?

Det är det som är det viktiga i kråksången för en som jag som har en ny hoj... annars gäller inte garantierna..

//jaG

sportarn skrev:
Gå in på www.west-bike.se

Han tar 1999 för likadan service.

SERVICEDAX

"Basservice"

Olja/filter, ventiljustering, Förgasarsynk, tändstift samt i förekommande fall kardanoljebyte)
1900:- inkl. mtrl. (Smärre avvikelser kan förekomma ber. på mc) :tummenupp

Yamaha har 1000,2000,3000,40000 osv medans honda, sucka, kawa har 600,1200,1800,2400,3000,3600 osv.

På en yamma gör man alltså inte 600service...

Enda skillnaden är att yamahaverkstäderna tar mer betalt för en 1000 än vad dom övriga tar för en 600/1200 så pengarna kommer in ändå...

marknadsföring!

PS. sen tror jag inte att någon olja mår bra av att rulla i en högprestandamotor i 1000 mil.. jag brukar få en helt "ny" växelåda efter 600 mil.... med andra ord oljan har gjort sitt... DS.

//jaG

smiler skrev:
Ja, på 100, 1000, 2000 osv.... när ja frågade iaf :va
Iaf på Jamma.... hmmmm :rolleyes:

jP skrev:
Jasså Sorin arbetar alltså i ens egna hemmakrokar? Kom ni in på hur lång konvalesenstiden skulle vara och om han skulle bli fullt återställd, det var en riktigt elak vurpa han gjorde..

(Tyvär är det ofta så att mindre o/eller nystartade firmor har långt bättre serviceanda o good-will jämfört med sedan länge etablerade firmor som har råd att torska kund efter kund då ny-tillströmingen av kunder i storstäder är så pass stor)

Nä, vet faktiskt inte hur länge det skulle ta innan han blev återställd, men han var i full gång att laga hojen så det är väl inte extremt långt bort. Håller helt med om större kontra mindre verkstäder, stora drakar som AVA och mc-varuhuset tex har ju råd att skita i sina kunder om de vill eftersom det ändå alltid kommer nya.

Zeb: varför kostnaden skiljer så mycket häruppe och hos dig är en bra fråga, kan gissa att personalkostnader och lokalkostnader spelar in, men skillnaden är ju rätt stor. Dock ska vi komma ihåg att Freppa fick betala de där 1595+material för sin 600-mila på Din Mc, så det finns ju dyrare här med. Hade ju tänkt att komma ner till er och serva, men jag har fan inte tid att vara borta en dag från jobbet just nu, under semestern däremot är det ju en annan femma :) Håller med om att man gärna byter olja efter 600 mil i en motor som varvar 12000 varv och jobbar under lite andra premisser än en bilmotor, brukar normalt byta olja+filter efter 5-600 mil i mina hojar ändå.

troligen består prisskillnaden i enormt mycket högre timpris, är det skapliga lokaler i storstad kostar det som fan att ha det hela rullande, och sen så verkar det vara så att kundkretsen är oändlig så priserna spelar inte nån stor roll.

sportarn skrev:
Gå in på www.west-bike.se

Han tar 1999 för likadan service.

SERVICEDAX

"Basservice"

Olja/filter, ventiljustering, Förgasarsynk, tändstift samt i förekommande fall kardanoljebyte)
1900:- inkl. mtrl. (Smärre avvikelser kan förekomma ber. på mc) :tummenupp
Köpte iofs packboxar å 2 liter dämparolja med, men 1999 låter ju :tummenupp

Zeb_Macahan skrev:
Vilka märken är dom auktoriserade av?

Det är det som är det viktiga i kråksången för en som jag som har en ny hoj... annars gäller inte garantierna..

//jaG
West-bike är återförsäljare för Suzuki och Kawasaki. Resten så har dom avtal med övriga att han kontaktar dom och frågar om det är ok att han servar.
Vet att många tycker det är bättre att välja verkstäder som säljer nya hojar, men frågan är om det verkligen är så bra med tanke på att man enbart får dyrare räkningar och för det mesta sämre service.
Finns säkert såna som tycker att det är värt att betala mer för att få lämna in den till en stor hojbutik, jag tillhör inte den skaran utan lämnar hellre in den till en kille som jag vet är både skicklig och trevlig. :tummenupp

Silwer skrev:
troligen består prisskillnaden i enormt mycket högre timpris, är det skapliga lokaler i storstad kostar det som fan att ha det hela rullande, och sen så verkar det vara så att kundkretsen är oändlig så priserna spelar inte nån stor roll.
Det stämmer nog i större delen av fallen. Men varför ska man stödja nån bara för att han ligger mitt i centrum? Han är väl knappast bättre då? Och vad jag vet så gillar dom flesta av oss att komma lite utanför centrum och känna på småvägarna?!
Leve landsbygden och dess gedigna kunskaper och serviceinriktning.
:tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...