Verkstad i Borås?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Har en del verkstadsbesök framför mig (Däckbyte, 1800-servicen, etc..). Ville bara kolla med de som har mer erfarenhet av stan, vilken verkstad i Borås har bäst rykte om sig? :va Menar då att det inte tar dem 3 veckor att byta ett däck och sen kostar det ett antal skjortor... Den enda jag känner till är Lugnets, dit man gått och klämt på lite cyklar och haft sig...

Tjabba :)

JoUh skrev:
Har en del verkstadsbesök framför mig (Däckbyte, 1800-servicen, etc..). Ville bara kolla med de som har mer erfarenhet av stan, vilken verkstad i Borås har bäst rykte om sig? :va Menar då att det inte tar dem 3 veckor att byta ett däck och sen kostar det ett antal skjortor... Den enda jag känner till är Lugnets, dit man gått och klämt på lite cyklar och haft sig...
Bikepoint eller Bergmans motor kan du ju höra med..

Bäst i Borås? MC-teknik, utan tvekan. Oslagbar kille, utsedd till Sveriges bästa Honda-mekaniker ett par år i följd.

Slå en signal på 033-41 80 92.

McB skrev:
Bäst i Borås? MC-teknik, utan tvekan. Oslagbar kille, utsedd till Sveriges bästa Honda-mekaniker ett par år i följd.

Slå en signal på 033-41 80 92.

Visst e han duktig. men har du otur så tar han inte bara några skjortor...utan hela garderoben..... :va

Tobbecoolio skrev:
Visst e han duktig. men har du otur så tar han inte bara några skjortor...utan hela garderoben..... :va

Man får vad man betalar för, men inte är han så överdrivet dyr. Hygglig kille som lånar ut verktyg och allt möjligt till mig och MrGooFy när vi mekar.

McB skrev:
Man får vad man betalar för, men inte är han så överdrivet dyr. Hygglig kille som lånar ut verktyg och allt möjligt till mig och MrGooFy när vi mekar.

vad mekar du på? suzuki molgan-r ? :hihi

nämen bästa honda snubbe låter bra.. då får han göra min uppkommande (hör här nu!) 4000mila service :tummenupp

Ok, låter ju bra.. "hela garderoben" mindre bra däremot. Kanske skulle nämna att det är en kawa man ska lämna in..

JoUh skrev:
Ok, låter ju bra.. "hela garderoben" mindre bra däremot. Kanske skulle nämna att det är en kawa man ska lämna in..

Han är bara Honda-auktoriserad så om du har garanti kvar på hojen så får du nog tyvärr lämna den någon annanstans. Han mekar dock alla märken men han har nog ganska lång väntelista.

Om du ska lämna för "garanti-service" så vet jag faktiskt inte vart du ska vända dig. Dom enda som var auktoriserade på kawa i Borås var lugnets men dom har inte kvar kawa.

MrGooFy skrev:
Han är bara Honda-auktoriserad så om du har garanti kvar på hojen så får du nog tyvärr lämna den någon annanstans. Han mekar dock alla märken men han har nog ganska lång väntelista.

Om du ska lämna för "garanti-service" så vet jag faktiskt inte vart du ska vända dig. Dom enda som var auktoriserade på kawa i Borås var lugnets men dom har inte kvar kawa.

Nejdå, ingen garanti kvar på den. Det är en 97:a... Slutar nog med att man tar de som har kortast väntetid... :rolleyes:

JoUh skrev:
Nejdå, ingen garanti kvar på den. Det är en 97:a... Slutar nog med att man tar de som har kortast väntetid... :rolleyes:

Åk bort till honom och kolla vetja, hälsa från killen med en rasad r1:a. ;)

Hmm det var inte du som ringde till honom i morse eller?? (eller var det igår?)
Hörde honom prata på telefon med någon om att serva en kawa med ventilkoll o grejjer, skulle få vägbeskrivning?

MrGooFy skrev:
Åk bort till honom och kolla vetja, hälsa från killen med en rasad r1:a. ;)

Hmm det var inte du som ringde till honom i morse eller?? (eller var det igår?)
Hörde honom prata på telefon med någon om att serva en kawa med ventilkoll o grejjer, skulle få vägbeskrivning?

Oskyldig denna gång. ;)
Jag vet inte ens var han finns, så vägbeskrivning har jag inte fått än... :)

Har du rasat din retta??? :rolleyes:

JoUh skrev:
Oskyldig denna gång. ;)
Jag vet inte ens var han finns, så vägbeskrivning har jag inte fått än... :)

Har du rasat din retta??? :rolleyes:

Jepp den är rasad, vevaxeln rasade i 250 förra måndagen. Den motorn ska skruvas isär för att kolla ifall den går att rädda, var och hämtade en ny (begagnad) motor i söndags så nu inväntar jag bara lite packningar innan jag kan slänga in motorn i ramen och börja köra.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul