Hej.
Hämtade hojen från verkstaden idag. De har bytt drivpaket. Killen sa att han spännt kedjan lite hårdare än vad den ska vara eftersom den töjs den första milen så att det sedan blir perfekt.
Jag har nu kört hojen ca 2 km och det är ett konstant vinande från drivningen som ökar med farten.
När jag kom hem kände jag på kedjan och den är väldigt spänd, inte helt stum men med ett spel på max 10 mm, instruktionsboken säger 30-45mm.
Jag är lite skeptisk till att köra till och från skolan imorgon (5 mil) när det är såhär. Har hört om att lager och annat kan ta skada med för hårt spänd kedja. Skall det vara monterat så här tight och töjer det sig verkligen så mycket när det är nytt eller ska jag åka dit imorgon och be honom justera det?
Hämtade hojen från verkstaden idag. De har bytt drivpaket. Killen sa att han spännt kedjan lite hårdare än vad den ska vara eftersom den töjs den första milen så att det sedan blir perfekt.
Jag har nu kört hojen ca 2 km och det är ett konstant vinande från drivningen som ökar med farten.
När jag kom hem kände jag på kedjan och den är väldigt spänd, inte helt stum men med ett spel på max 10 mm, instruktionsboken säger 30-45mm.
Jag är lite skeptisk till att köra till och från skolan imorgon (5 mil) när det är såhär. Har hört om att lager och annat kan ta skada med för hårt spänd kedja. Skall det vara monterat så här tight och töjer det sig verkligen så mycket när det är nytt eller ska jag åka dit imorgon och be honom justera det?
Last edited: