Verkstad har bytt drivpaket men har spänt kedjan åt skogen för hårt?

Som jag fattat det ska man dessutom trycka rätt hårt på kedjan och inte vela med trycket för då ställer man för stort spel. Att man ska mäta mellan högsta punkten kedjan kan vara och lägsta punkten den kan vara och att det är det måttet som gäller var en nyhet för mig. Brukar bara trycka åt ett håll och ställa in efter det måttet men då ställer jag ju spelat till bara hälften av vad det ska vara om jag ställer i minimummåttet... hmmm. Man lär så länge man lever.

:banana
 
jag brukar hålla en tummstock på svingen, trycka ner kedjan, kolla vad tummstocken visar sen trycka upp kedjan o även kolla vad den lilla träbiten visar där. sen justera om de behövs, vilket de verkar som om du behöver. och ett tips är att lära dig hur man gör detta för man får kolla spelat lite då och då under säsongen plus att om du har rätt spel på kedjan så sliter du mindre på drivpaket, växellåda m.m. vilket ger mer dollar i lädret:)

Tack ska ni ha för alla svar.

Har slackat lite på kedjan nu och nu funkar det perfekt!
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top