Verkstad har bytt drivpaket men har spänt kedjan åt skogen för hårt?

Som jag fattat det ska man dessutom trycka rätt hårt på kedjan och inte vela med trycket för då ställer man för stort spel. Att man ska mäta mellan högsta punkten kedjan kan vara och lägsta punkten den kan vara och att det är det måttet som gäller var en nyhet för mig. Brukar bara trycka åt ett håll och ställa in efter det måttet men då ställer jag ju spelat till bara hälften av vad det ska vara om jag ställer i minimummåttet... hmmm. Man lär så länge man lever.

:banana
 
jag brukar hålla en tummstock på svingen, trycka ner kedjan, kolla vad tummstocken visar sen trycka upp kedjan o även kolla vad den lilla träbiten visar där. sen justera om de behövs, vilket de verkar som om du behöver. och ett tips är att lära dig hur man gör detta för man får kolla spelat lite då och då under säsongen plus att om du har rätt spel på kedjan så sliter du mindre på drivpaket, växellåda m.m. vilket ger mer dollar i lädret:)

Tack ska ni ha för alla svar.

Har slackat lite på kedjan nu och nu funkar det perfekt!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top