Warburton
73% veterinär
För drygt fem veckor sedan var det en virrpanna som gjorde en u-sväng med sin volvo precis framför mig med resultatet att jag bromsade ner hojen i gatan.
Hojen försvann således in på verkstad bara någon vecka efter att jag hade tagit ut den. Suck.
Tanken skickades på omlack och för ett par veckor sedan frågade jag hur det gick med hojen. Då sade verkstaden att eftersom tanken inte hade dykt upp från lackeraren innan påsk som de hade trott att den skulle göra, så skulle det dröja nån vecka till. Fine.
För en dryg vecka sedan ringde jag igen och då sa de att den fortfarande inte hade kommit så att det skulle nog dröja en eller två veckor till.
Så, idag gick jag till verkstaden för att kolla läget. Då hade tanken kommit för en vecka sedan, men de hade varken packat upp den eller börjat med resten av hojen heller (egentligen bara småsaker som ska bytas).
Då jag frågade när den skulle bli klar sa de: ja inte idag eller imorgon. Nähä, när då då, undrade jag. Ja, snart kommer det ju lite helgdagar då man kan få lite mer gjort sa de då. Med andra ord verkade de inte planera att börja på den förrän i valborgshelgen, de hade ju så mycket annat som var före min hoj...
Min fråga är nu: Hur kan de först ange som skäl till att det dröjer att tanken inte kommit från lackeraren om de sen när den kommer ändå inte gör nåt med hojen på veckor?! Tror ni att det första skälet var sant, men att de sen har prioriterat upp andra hojar emellan min, eller var tanken bara ett svepskäl första gången jag frågade?
Jag gillar verkligen snubbarna på verkstaden egentligen - de är mycket proffsiga - men jag gillar inte när saker drar ut på tiden, förra året tog det ett halvår för Guzzi Center att reparera min Guzzi - från mitten av april till mitten av oktober - hela säsongen. Nu är det en annan hoj och en annan verkstad och jag vill inte hamna i situationen att de varje vecka säger att "det dröjer nog nån vecka till"... Vad göra?
Hojen försvann således in på verkstad bara någon vecka efter att jag hade tagit ut den. Suck.
Tanken skickades på omlack och för ett par veckor sedan frågade jag hur det gick med hojen. Då sade verkstaden att eftersom tanken inte hade dykt upp från lackeraren innan påsk som de hade trott att den skulle göra, så skulle det dröja nån vecka till. Fine.
För en dryg vecka sedan ringde jag igen och då sa de att den fortfarande inte hade kommit så att det skulle nog dröja en eller två veckor till.
Så, idag gick jag till verkstaden för att kolla läget. Då hade tanken kommit för en vecka sedan, men de hade varken packat upp den eller börjat med resten av hojen heller (egentligen bara småsaker som ska bytas).
Då jag frågade när den skulle bli klar sa de: ja inte idag eller imorgon. Nähä, när då då, undrade jag. Ja, snart kommer det ju lite helgdagar då man kan få lite mer gjort sa de då. Med andra ord verkade de inte planera att börja på den förrän i valborgshelgen, de hade ju så mycket annat som var före min hoj...
Min fråga är nu: Hur kan de först ange som skäl till att det dröjer att tanken inte kommit från lackeraren om de sen när den kommer ändå inte gör nåt med hojen på veckor?! Tror ni att det första skälet var sant, men att de sen har prioriterat upp andra hojar emellan min, eller var tanken bara ett svepskäl första gången jag frågade?
Jag gillar verkligen snubbarna på verkstaden egentligen - de är mycket proffsiga - men jag gillar inte när saker drar ut på tiden, förra året tog det ett halvår för Guzzi Center att reparera min Guzzi - från mitten av april till mitten av oktober - hela säsongen. Nu är det en annan hoj och en annan verkstad och jag vill inte hamna i situationen att de varje vecka säger att "det dröjer nog nån vecka till"... Vad göra?