Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som vet vilket ventilspel det ska vara på min motorcykel?
Är det skruv eller chims?
suzuki gsx 750 1999
Jag är intresserad av verkstadsteknisk litteratur till min cykel (jag hittar inte min modell hos haynes)
okej. tackar.
Jag önskar komma i kontakt med kunnig där jag kan handla delar och material för rutinmässig service. Jag vill även få bra feedback på vad jag kan/bör ge mig på själv. Det är bra och värdefullt att få reda på om man klarar jobbet utan specialverktyg eller spetskompetens. (Jag är snål men inte dum)
Det handlar väl om olja, filter, stift, chims mm.
Jag har för avsikt att serva själv för att lära känna cykeln och spara pengar.
Jag anser mig besitta normal händighet vad det gäller skruvande.
Har alltid servat mina bilar själv upp till Kamremsbyte mm. (men då handlar det om volvo med längsmonterade motorer)
Nu var det väl ett tag sedan jag lyfte topplock för att slipa ventiler mm,(på den tiden då man körde volvo b18 och liknande)
Jag valde mc modell med lite baktanke att jag ska klara serva själv.
Jag är intresserad av verkstadsteknisk litteratur till min cykel (jag hittar inte min modell hos haynes)
Ouch!
Är det en F?
Naken GSX750 kallas Inazuma i Tyskland så där går det att hitta en del gott(tillbehör) till den. Tyvärr har feltema slutat med sin lilla momentnyckel(Jo jag har en sådan också) men leta efter momentnyckel här i forumet så lär du hitta prisvärda(tror det var bauhaus som hade). Som Dr bike skriver en liten med 1/4 tum fattning till ca 20-25 nm till känsliga detaljer samt en större med 1/2 tum fattning 20- 200 Nm samt en feltemalåda 10-287 för 349:- så kan man fixa det mesta på en lutftoljekyld suzuki.
Ouch!
Är det en F? Jag utgick från att det var en R i mitt första svar!
Momentnycklar: De flesta duger. Inte för att de visar exakt, men det är inte lika viktigt, som att du inte hand-drar för hårt. Sen får du konsistens i dragningen oxå vilket är bra.
Jag har en från Biltema (minsta som fanns då) och sen en större en från en grossist av fina verktyg.
Man bör alltså ha två.
En liten för klena jobb upp till ca 2 Kgm
En större för grövre jobb (topplocksbultar, hjulmuttrar, svänghjulsbultar osv)
Men en fundering.
Den minsta momentnyckeln hos micro.se har 1/4" fäste.
Jag har sett att det finns 3/8" -> 1/4" konverterare
men finns det 1/4" -> 3/8" konverterare?
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!