ventilknack med powercommander

wesslan78

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
R1 -06
jag har monterat helsystem acara och powercommander pcIIIr på min retta -03, grejerna var beggade och har suttit på 03á innan så jag har inte ställt om powercommandern...

Hojjen går som en dröm första 5-10milen, nu efter start börjar den småknacka (låter som ventilerna) och gå riktigt dåligt i mellanregister men hyfsat i låg och hög... Vad göra och vad fan kan det va? :confused:

Iom att du har en PC3r så finns möjligeten att justera tänkurvan och om den står fel (för tidigt) är det inte bra...

Prova med att lägga in en nollmapp i PCn och hör hur hojen reagerar.

wesslan78 skrev:
jag har monterat helsystem acara och powercommander pcIIIr på min retta -03, grejerna var beggade och har suttit på 03á innan så jag har inte ställt om powercommandern...

Hojjen går som en dröm första 5-10milen, nu efter start börjar den småknacka (låter som ventilerna) och gå riktigt dåligt i mellanregister men hyfsat i låg och hög... Vad göra och vad fan kan det va? :confused:

Ska testa det, blir det samma sak om jag kopplar ur den?

Har även laddat ner nya mappningen för acara systemet men den gick ju hur bra som helst innan jag stängde av den..startar ett par timmar senar och den tickar och går som skit, hojjen har bara gått 600mil så jag undrar vad tickandet kommer från :gnissla

Last edited:
Sitter det inte ett litet lithiumbatteri i PC:n för att spara mapparna i minnet? Om det batteriet är kass så nollar sej PC:n med jämna mellanrum och då kan hojen gå som en anka...

Last edited:
vad ska man säga mycket svagt men tydligt typ som jysteringsdax på ventilerna men det kan ju omöjligt komma så direkt..

Går det byta det där batteriet i powercommandern?

kopplade ur den men det småtickar fortfarande så jag får väll åka förbi mcvaruhuset och be grabbarna där kolla på skiten... Jag tycker att det låter som ventilerna men dom e väll självjysterande el?

wesslan78 skrev:
kopplade ur den men det småtickar fortfarande så jag får väll åka förbi mcvaruhuset och be grabbarna där kolla på skiten... Jag tycker att det låter som ventilerna men dom e väll självjysterande el?
Självjusterande ventiler? Skulle inte tro det! Intervallet på en retta -03 är väl 4000 mil om jag inte minns fel, men självjusterande är dom inte.

Back