Ventiljustering

DUkan just få kopplingsproblem om du väljer en helsyntet. Kopplingen kan börja slira.QUOTE]

Men du körde på Motul 5100 i din cbr om jag läste rätt och den är helsyntet med ester. Den skall vara tydligen väldigt bra då ester drar till sig till dem punkterna som är extra varma.

Upplever du att det slirar med motul på din?
 
DUkan just få kopplingsproblem om du väljer en helsyntet. Kopplingen kan börja slira.QUOTE]

Men du körde på Motul 5100 i din cbr om jag läste rätt och den är helsyntet med ester. Den skall vara tydligen väldigt bra då ester drar till sig till dem punkterna som är extra varma.

Upplever du att det slirar med motul på din?

Motul 5100 är en Delsyntetisk-olja. Motul 300v är heltyntet. Jag körde på motuls 5100, alltså delsyntetoljan. Inga problem med slirande koppling alls.
Kopplingen "draggade" när jag testade GPS men det va inte oljans fel utan ett par mellanskivor i kopplingen som slagit sig varav det blev nytt lamellpaket och olja/filter.
Jag gick på vad honda rekomenderade till min hoj och det va en delsyntetisk olja av bra kvalitét, vilket Motuls oljor är. Skillnaden mellan Castrol och Motul är nog väldigt hårfin.
 
Motul 5100 är en Delsyntetisk-olja. Motul 300v är heltyntet. Jag körde på motuls 5100, alltså delsyntetoljan. Inga problem med slirande koppling alls.
Kopplingen "draggade" när jag testade GPS men det va inte oljans fel utan ett par mellanskivor i kopplingen som slagit sig varav det blev nytt lamellpaket och olja/filter.
Jag gick på vad honda rekomenderade till min hoj och det va en delsyntetisk olja av bra kvalitét, vilket Motuls oljor är. Skillnaden mellan Castrol och Motul är nog väldigt hårfin.

:bow

Tack!! !! !! !!
 
fan låter hojen fint så skit i ventiljustering ett tag till eller?

ventiljusteringen är skitviktig för hojens gång och livslängd. det tar några timmar att kolla alla ventiler för en hemma mekare. och de kostar inget. om ventilerna ligger på eller ha minimalt med spel och ventilerna blir brända och börja läcka då kostar de lite mer pengar och tid. tro mig har nyss fått gjort ett sånt jobb de va på en gammel sukka men ändå. så mitt tips de är att kolla ventilarna för säkerhetens skulle. lycka till :tummenupp
 
ventiljusteringen är skitviktig för hojens gång och livslängd. det tar några timmar att kolla alla ventiler för en hemma mekare. och de kostar inget. om ventilerna ligger på eller ha minimalt med spel och ventilerna blir brända och börja läcka då kostar de lite mer pengar och tid. tro mig har nyss fått gjort ett sånt jobb de va på en gammel sukka men ändå. så mitt tips de är att kolla ventilarna för säkerhetens skulle. lycka till :tummenupp

Jepp, jag kommer se över dem. Det känns tryggare :)
Har hört om samma case som din, och det kostade skjortan..
 
sluta vara offtopic gsxrabuser och changco
det handlar om ventiljustering i denna tråd
erat gnabb kan ni ta i PM
tycker du gsxrabuser bör föregå med gott exempel
så ät bajs
 
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Back
Top