Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DUkan just få kopplingsproblem om du väljer en helsyntet. Kopplingen kan börja slira.QUOTE]
Men du körde på Motul 5100 i din cbr om jag läste rätt och den är helsyntet med ester. Den skall vara tydligen väldigt bra då ester drar till sig till dem punkterna som är extra varma.
Upplever du att det slirar med motul på din?
DUkan just få kopplingsproblem om du väljer en helsyntet. Kopplingen kan börja slira.QUOTE]
Men du körde på Motul 5100 i din cbr om jag läste rätt och den är helsyntet med ester. Den skall vara tydligen väldigt bra då ester drar till sig till dem punkterna som är extra varma.
Upplever du att det slirar med motul på din?
Motul 5100 är en Delsyntetisk-olja. Motul 300v är heltyntet. Jag körde på motuls 5100, alltså delsyntetoljan. Inga problem med slirande koppling alls.
Kopplingen "draggade" när jag testade GPS men det va inte oljans fel utan ett par mellanskivor i kopplingen som slagit sig varav det blev nytt lamellpaket och olja/filter.
Jag gick på vad honda rekomenderade till min hoj och det va en delsyntetisk olja av bra kvalitét, vilket Motuls oljor är. Skillnaden mellan Castrol och Motul är nog väldigt hårfin.
Motul 5100 är en Delsyntetisk-olja. Motul 300v är heltyntet. Jag körde på motuls 5100, alltså delsyntetoljan. Inga problem med slirande koppling alls.
Kopplingen "draggade" när jag testade GPS men det va inte oljans fel utan ett par mellanskivor i kopplingen som slagit sig varav det blev nytt lamellpaket och olja/filter.
Jag gick på vad honda rekomenderade till min hoj och det va en delsyntetisk olja av bra kvalitét, vilket Motuls oljor är. Skillnaden mellan Castrol och Motul är nog väldigt hårfin.
![]()
Tack!! !! !! !!
SnabbareHaha![]()
Trots att den var nyare och snabbare än din trimmade gammla häck![]()
Den var snabbare, men lika snabb i axxet![]()
Men vågar inte åka fortare än 110kmhså den behöver inte gå snabbare.
Mosa en till bomjävel nu, sen går du och lägger digjasså jag trodde du klotade i 140kmh?![]()
Mosa en till bomjävel nu, sen går du och lägger dig
fan låter hojen fint så skit i ventiljustering ett tag till eller?
ventiljusteringen är skitviktig för hojens gång och livslängd. det tar några timmar att kolla alla ventiler för en hemma mekare. och de kostar inget. om ventilerna ligger på eller ha minimalt med spel och ventilerna blir brända och börja läcka då kostar de lite mer pengar och tid. tro mig har nyss fått gjort ett sånt jobb de va på en gammel sukka men ändå. så mitt tips de är att kolla ventilarna för säkerhetens skulle. lycka till![]()
sluta vara offtopic gsxrabuser och changco
det handlar om ventiljustering i denna tråd
erat gnabb kan ni ta i PM
tycker du gsxrabuser bör föregå med gott exempel
så ät bajs
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten